Skip to main content

Het is wettelijk verplicht dat je een abonnement op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als de manier waarop je het aangegaan bent.

Dus als dat online was, zonder tussenkomst van een ‘Klantenservice’…

Dan is ‘verplicht’ invullen van een survey (waarom ga je weg?) ook niet aan de orde. :thinking:

Maar er lijken stappen gemaakt te worden, want er is zowaar een ‘link’ die suggereert dat zoiets nu mogelijk is!

Helaas, je moet dan alsnog contact opnemen om het ‘definitief te maken’. Maar goed, zo voldoen we toch (bijna) keurig aan de wet?

Maar ‘wat jammer zeg...’ en toch even contact?

 

Dus nee, je hoeft helemaal niet te bellen want via Twitter kan het ook ‘online’:

Hi pvoornaam], bedankt voor je bericht. Het beëindigen van een abonnement gaat via de klantenservice. Ik kan ook zeker met je meekijken. Zou je de volgende gegevens willen sturen in een privébericht:

voorletters, achternaam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mailadres? En de reden van de beëindiging?  

Neeeeeee…!!! :tired_face: (want je bent al ingelogd en wilt opzeggen)

En bij (klant)contact, was er niet de ‘eis’ dat 3 (drie) controlevragen voldoende zouden zijn voor een match?

Dit zijn er gewoon 7 (zeven) dus totaal overbodig! Waar woon je? Dat maak ik zelf wel uit…

Klant/debiteurnummer misschien voldoende beste NS?

En de achtste (reden van beëindiging) is natuurlijk helemaal overbodig, vanuit de klant gezien.

Zeg dan gerust “wegens verhuizing naar Mars, want daar zijn nog geen treinen”

Dan is het ook goed, en voegt bijzonder weinig toe (vanuit de klant, nogmaals) :rofl:


Hoe lang is dat ook alweer een wettelijke verplichting? Het zou NS sieren als we dan eens een termijn zouden krijgen waarbinnen dit geregeld gaat worden.


Reageer