beantwoord

Ook korting bij andere vervoerders met een kids vrij abonnement?

  • 11 May 2015
  • 6 reacties
  • 1305 Bekeken

Ik heb sinds kort een kids vrij abonnement aangekocht met een OV chipkaart voor mijn kinderen. Omdat we ook met de tram en bus gingen heb ik een startsaldo gestort op de chipkaarten. Nu heb ik het vermoeden dat bij het gebruik van bus en tram het volwassentarief is verrekend. Klopt dat? Kan er met deze ov chip ook met korting worden gereisd bij andere vervoerders dan de NS?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 12 May 2015, 00:10

Bekijk origineel

6 reacties

Daarvoor moet u bij de betreffende vervoerders zijn. Dat staat helemaal los van Kids Vrij.
Daarvoor moet u bij de betreffende vervoerders zijn. Dat staat helemaal los van Kids Vrij.
U bedoelt dat ns wel dit mogelijk maakt via de ov chip, maar niet met korting? Moet je dan apart ov chip kopen?
https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/welkekaartpastbiju/kinderen-65plus-begeleider-groepsreis/ zie hier voor meer info.
Komt er op neer dat je bij ieder bedrijf zelf moet gaan nalopen, hoe de korting te krijgen, waarschijnlijk voor iedere vervoerder een nieuw product laden.
Wat ik je bij deze alvast kan vertellen dat dit onderling conflicten gaat geven. Sterkte.
Daarvoor moet u bij de betreffende vervoerders zijn. Dat staat helemaal los van Kids Vrij.
U bedoelt dat ns wel dit mogelijk maakt via de ov chip, maar niet met korting? Moet je dan apart ov chip kopen?


Een OV-chipkaart werkt bij alle vervoerders, maar de reisproducten op de OV-chipkaart zijn vervoerder-specifiek. Kids Vrij heeft alleen betekenis voor treinreizen. Of er een kindertarief wordt gehanteerd in het stads- en streekvervoer en zo ja of daarvoor een reisproduct nodig is (op dezelfde OV-chipkaart), of dat automatisch naar de leeftijd van de OV-chipkaarthouder wordt gekeken, moet u nagaan bij de betreffende vervoerder.
Reputatie 6
Badge +2
https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/welkekaartpastbiju/kinderen-65plus-begeleider-groepsreis/ zie hier voor meer info.
Komt er op neer dat je bij ieder bedrijf zelf moet gaan nalopen, hoe de korting te krijgen, waarschijnlijk voor iedere vervoerder een nieuw product laden.
Wat ik je bij deze alvast kan vertellen dat dit onderling conflicten gaat geven. Sterkte.

In bus, tram en metro krijgt een kind t/m 11 jaar met persoonlijke OV-chipkaart automatisch 34% korting.

Op de gelinkte pagina staat "NS" waar moet staan "trein".
Reputatie 7
Badge +4
https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/welkekaartpastbiju/kinderen-65plus-begeleider-groepsreis/ zie hier voor meer info.
Komt er op neer dat je bij ieder bedrijf zelf moet gaan nalopen, hoe de korting te krijgen, waarschijnlijk voor iedere vervoerder een nieuw product laden. Arriva heeft soms wel eens
Wat ik je bij deze alvast kan vertellen dat dit onderling conflicten gaat geven. Sterkte.


Er is geen conflict tussen KidsVrij en het reizen met bus, tram en metro. Op een persoonlijke chipkaart van een kind wordt in deze vervoersvormen automatisch een derde deel korting gegeven. Het is ook mogelijk op deze kaart een busabonnement te zetten, mocht dat nodig zijn. Dat conflicteert niet met een KidsVrijabonnement van NS. Zonder busabonnement of aanverwant moet een kind in bus, tram of metro automatisch korting krijgen met een persoonlijke chipkaart tot het kind 12 jaar wordt. Busmaatschappijen hebben soms wel acties maar dat is inderdaad per maatschappij. Arriva geeft kinderen wel eens korting in de vakanties als ze meereizen bijvoorbeeld. Dat is tijdelijk. De korting van een derde op het tarief geldt voor een kind echter altijd. U hoeft helemaal niet per vervoerder een nieuw product te laden, dat is nonsens. Saldo als u reit met bus, tram of metro, is uiteraard wel noodzakelijk, dat hoeft bij het inchecken met KidsVrij bij NS niet op de kaart aanwezig te zijn want dan hanteert NS het nultarief.

Reageer