beantwoord

Opzeggen abonnement

  • 24 January 2024
  • 5 reacties
  • 209 Bekeken

Beste,

 

Ik wil graag mijn abonnement opzeggen die ik nu heb van jullie. Mijn vraag is: Als ik het nu opzeg kan ik dan nog wel heel de maand reizen waarvoor ik betaald heb? Ik heb nu op 21 januari betaald voor de maand februari en eind februari hoef ik geen NS abonnement meer maar wil die maand nog wel reizen. Als ik dan op opzeggen druk staat er je krijgt een deel van het geld terug als je het niet meer gebruikt, maar wil dus nog wel heel de maand februari reizen. Moet ik het dan net voor de volgende factuur opzeggen?

 

Met vriendelijke groet,

Seline Harterink

icon

Beste antwoord door Momo 24 January 2024, 16:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Seline en welkom op de NS Community! 

De opzegging gaat per direct in. Dus dan zou je niet meer deze maand kunnen reizen. Je kunt dan inderdaad het beste vlak voor de verlengdatum het abonnement beëindigen als je het nu nog wil gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Je zegt pas op na de laatste reis waarvoor je het abonnement nodig hebt. Je kunt niet vooruit opzeggen. Als je de hele maand februari het abonnement nog nodig hebt en 29 februari is dan de laatste dag dat je het nodig hebt, zeg je pas de 29e na je reis op. Je hebt dan al wel op 21 februari weer voor een maand betaald, maar je ontvangt dan geld terug voor de periode vanaf opzeggen.

P.t van der Heijde web. 1001999698 factuur 420014069656 overeenkomst 812368656

In november heb ik mijn abonnement opgezegd en nu toch zie boven een factuur gekregen hoe zit dit

Reputatie 7
Badge +4

Als u geen Flexabonnement heeft, maar op saldo reist, moet u na het opzeggen dit nog bevestigen op het automaat, anders loopt het abonnement gewoon door. Heeft u dat wel gedaan? 

 

Overigens kunt u uw privé-gegevens beter verwijderen, iedereen kan ze lezen.

Reputatie 7
Badge +3

 

In november heb ik mijn abonnement opgezegd en nu toch zie boven een factuur gekregen hoe zit dit

Blijkbaar is het opgezegd abonnement niet van de kaart verwijderd bij een automaat. Dat moet binnen een maand.

Bij op saldo abonnement loopt het abonnement door als dat nog op de kaart staat. Je krijgt dan een jaarfactuur. Zeg het opnieuw op en verwijder het binnen een maand van de kaart. Het resterende bedrag wordt terug gestort.

Bij flex wordt bij opzeggen het abonnement naar basis gezet als je het niet verwijderd. Je blijft dan voor jouw reizen (tegen voltarief) facturen ontvangen, of je krijgt een factuur van €0 als je niet gereisd hebt.

Reageer