beantwoord

Opzeggen Dal voordeel abonnement onmogelijk via klantenservice

  • 30 July 2022
  • 9 reacties
  • 632 Bekeken

Goedemiddag,

Graag zou ik mijn Dal Voordeel abonnement bijbehorend aan mijn OV-Chipkaart willen opzeggen, alleen lijkt dit onmogelijk door de klantenservice zowel in de chat als via de telefoon. heb inmiddels 3 keer aan de telefoon gehangen voor 30-60 minuten en is het nog steeds niet gelukt om het product van mijn OV-Chipkaart stop te zetten. welgeteld 4 keer heb ik bij de kaartjes automaat gestaan om het abonnement te verwijderen, en keer op keer lukt het niet, omdat er geen product beschikbaar is om stop te zetten.

misschien dat jullie op deze manier wel behulpzaam kunnen zijn. een paar minuten geleden ben ik na een aantal minuten in de chat eruit gegooid. graag zou ik op deze manier met iemand in contact komen die het wel regelt.

Met vriendelijke groet,

Marion Sikkink

icon

Beste antwoord door Robert B 30 July 2022, 16:36

Bekijk origineel

9 reacties

Goedemiddag Msikkink, welkom op de NS Community. 

 

Erg spijtig dat het telkens zo druk is als je contact probeert op te nemen. Je kan pas een beëindiging ophalen bij de automaat, nadat dat voor je is klaargezet. Ik heb even voor je gekeken, en de langst wachtende op chat is nu 3 minuten aan het wachten en op telefonie is er nu geen wachtrij bij de de afdeling beëindigingen. 

Badge +3

Welkom!

Lukt het via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen ook niet?

Heb je Dal Voordeel (of een oud Voordeelurenabonnement) op saldo? Dan kan je het ook omzetten naar Flex Basis via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten Reeds betaalde abonnementskosten krijg je terug.

Ik heb gister 45 minuten aan de telefoon gehangen om mijn dalvoordeel uren abonnement optezeggen kreeg geen contact. Vandaag om10.39 de chat opgestart het is nu 12.30 uur en ik heb nog steeds geen kontakt . Ik wil nog deze maand opzeggen want eind volgende maand verloopt mijn contract.

Hoe doen we dat ?

Het is inderdaad erg druk bij onze Klantenservice helaas, maar als je een bericht hebt gestuurt via de chat zul je een reactie krijgen, zolang je de chat zelf niet volledig sluit.

Reputatie 7
Badge +4

@Rosemary , u kunt met een trucje een abonnement kosteloos opzeggen en zonder moeite. Zet uw abonnement dat volgende maand afloopt over in Flex Basis. Gewoon via de site van NS op het Internet. Dat is zonder abonnement en zonder kosten per maand. Het enige wat er mee kan is dat u niet op saldo reist maar met betaling achteraf. Omdat u geen abonnement heeft, zijn alle reizen dan natuurlijk wel tegen vol tarief, maar dat is nu eenmaal altijd zo.

Voordeel of nadeel is dan wel dat uw oude abonnement meteen stopt.

In dat geval kan het zonder contact met Klantenservice en hoeft u niet op telefoon of chat te wachten.

ja ik kreeg een mededeling om 13.45 dat de chat momenteel niet werkt

 

het is toch zwak uitgedrukt onbehoorlijk dat dit zo werkt !!!!!!

ik wil mijn abonnement wijzigen, van Flex Voordeel naar Flex basis, m.i.v. 13 nov. Ik heb het op 13 okt aangegaan en ik heb een opzegtermijn van een maand. Maar de website weigert dat en zegt dat ik pas op 13 nov kan opzeggen. Waarom kan dat niet vandaag al met ingang van 13 nov.? Hoopt de NS dat ik het dan vergeet, zodat ik er nog een maand aan vast zit?

Badge +3

Het zou inderdaad fijn zijn als een abonnement vast opgezegd zou kunnen worden per een datum in de toekomst. Maar u kunt natuurlijk een notitie maken in uw agenda, of een herinnering in uw telefoon, bij 13 november, om te voorkomen dat u het vergeet. En mocht u het toch een paar dagen na 13 november opzeggen, dan zit u er niet weer een maand aan vast, maar krijgt u het te veel betaalde abonnementsgeld voor de periode tussen de opzegging en 13 december gewoon terug.

Reageer