Hoi laraV en welkom op de NS Community!
Dat is zeker vervelend! Een bestelling heeft wel even de tijd nodig om actief gezet te worden. Na je betaling, zal de bestelling voor je klaar staan binnen 30 minuten. In het geval van een OV-fiets abonnement wordt dit automatisch op de OV-chipkaart geladen. Zodra je de e-mail hebt ontvangen over de bestelling, zou het ook mogelijk moeten zijn om een OV-fiets te huren. Mocht je nog geen bericht hebben ontvangen over je bestelling, raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice om te kijken wat er mis gaat.
Het is een bekend probleem dat je na een iDeal betaling doorgestuurd wordt naar een niet bestaande pagina, i.p.v. ‘bedankt, u krijgt nog een e-mail ter bevestiging’ (met eventuele instructies).
Als je na een uur nog geen bevestigingsmail hebt gekregen kan je inderdaad contact opnemen met de Klantenservice.
Voor OV-fiets en stallingsabonnementen, deze staan inderdaad niet op je kaart zelf maar zijn administratief gekoppeld aan je kaartnummer. Je hoeft dus zelf niets te doen.
Wanneer je al een flex abonnement hebt, is dat inclusief OV-fiets abonnement.
Wanneer je al een flex abonnement hebt, is dat inclusief OV-fiets abonnement.
Als je NS Flex hebt kom je niet eens tot de betaalpagina, dat wordt al veel eerder afgevangen.
Het gaat erom dat betalingen gewoon lukken maar je vervolgens op een nietszeggende pagina komt.
Heb onlangs (als test) OV-fiets besteld (€ 0,01 overgemaakt) en kwam daarna op de homepage van NS geloof ik, of de zoekpagina ‘U zoekt iets op ns.nl?’.
Wellicht verschilt dat ook nog per bank? Uiteraard kreeg ik wel een bevestigingsmail, en een uurtje later stond in Mijn NS ook OV-fiets bij Producten voor die kaart.
Maar goed, als een tweede keer bestellen niet lukt (product staat al op je kaart) dan is het goed gegaan, afgezien van het feit dat het helemaal niet op je kaart staat, maar je hoeft het niet op te halen of zo.