beantwoord

OV kaarten gestolen, kan ik nog terug reizen met korting?

  • 8 July 2022
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

Hoi,

Helaas is de portemonnee van mijn vrouw verloren geraakt (waarschijnlijk gestolen) in de trein op onze heenreis naar Schiphol, met daarin onze persoonlijke OV kaarten. Over een week keren we terug van vakantie en willen we opnieuw per trein naar huis reizen. De oude passen zijn geblokkeerd en twee nieuwe liggen inmiddels op de deurmat, maar die kunnen we natuurlijk niet gebruiken.
 

Is er een manier om op de terugreis gebruik te maken van mijn kortingsabonnement? Of hebben we pech en is twee enkeltjes kopen de enige optie?

 

Bvd

icon

Beste antwoord door Laura NS 8 July 2022, 15:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt vol tarief kaartjes kopen en deze indienen via vergeten-abonnement regeling.

Wat MoDe zegt kan, maar als het een NS Flex abonnement is, kan je codes krijgen als Tijdelijk Reisrecht om e-tickets met 40% korting te kopen. Neem in dat geval dus zeker even contact op met onze klantenservice.

Je kunt vol tarief kaartjes kopen en deze indienen via vergeten-abonnement regeling.

Ah, top. Daar ga ik zeker gebruik van maken. Weet je ook of dit opgaat voor meereiskorting voor mijn partner?

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt vol tarief kaartjes kopen en deze indienen via vergeten-abonnement regeling.

Ah, top. Daar ga ik zeker gebruik van maken. Weet je ook of dit opgaat voor meereiskorting voor mijn partner?

In principe is het alleen bedoeld voor de abonnementhouder, maar je zou het kunnen proberen. De partner kan als jij op een voltarief kaartje reist geen kaartje kopen met samenreiskorting. Je bent namelijk niet ingecheckt met jouw abonnement.

Reageer