beantwoord

overstap naar ns flex lukt niet

  • 16 October 2021
  • 5 reacties
  • 299 Bekeken

Hi,

 

ik heb al een aantal keren tevergeefs geprobeerd om mijn huidige traject vrije abonnement over te zetten naar een NS flex basis abonnement. Echter lukt dit niet en krijg ik steeds de volgende foutmelding: 

hoe kan ik nu verder? 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 16 October 2021, 16:40

Bekijk origineel

5 reacties

Welkom op de NS Community, Koekjestrommel.

 

Vervelend dat het niet lukt om je abonnement te wijzigen! Als je contact opneemt met onze klantenservice dan kunnen zij de wijziging voor je verwerken en even met je meekijken naar je Mijn NS-account. 

Mijn zus wil NS flex weekend vrij aanvragen, maar dit lukt niet omdat ze niet kredietwaardig zou zijn het bedrijf Focum zou haar terug bellen maar daar hoort ze niets van, hoe kan dit en hoe kan je terwijl je tot februari 2021 altijd een normaal weekend vrij abonnement had nu ineens niet meer kredietwaardig zijn

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan bij NS. Zie bv een ander topic hierover:

 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn zus wil NS flex weekend vrij aanvragen, maar dit lukt niet omdat ze niet kredietwaardig zou zijn het bedrijf Focum zou haar terug bellen maar daar hoort ze niets van, hoe kan dit en hoe kan je terwijl je tot februari 2021 altijd een normaal weekend vrij abonnement had nu ineens niet meer kredietwaardig zijn

Het normale weekendvrij abonnement werd vooruitbetaald en reizen buiten het weekend gingen van het saldo af.

Bij Flex wordt op rekening gereisd, je betaalt achteraf en reist in feite op krediet. Voor acheraf betalen zijn andere regels.

Mijn zus wil NS flex weekend vrij aanvragen, maar dit lukt niet omdat ze niet kredietwaardig zou zijn het bedrijf Focum zou haar terug bellen maar daar hoort ze niets van, hoe kan dit en hoe kan je terwijl je tot februari 2021 altijd een normaal weekend vrij abonnement had nu ineens niet meer kredietwaardig zijn

Het normale weekendvrij abonnement werd vooruitbetaald en reizen buiten het weekend gingen van het saldo af.

Bij Flex wordt op rekening gereisd, je betaalt achteraf en reist in feite op krediet. Voor acheraf betalen zijn andere regels.

Het jammere is wel dat de NS gekozen heeft om veel van de oude abonnementen niet meer beschikbaar te stellen als saldo-abonnement en daarmee de klant verplichten om op krediet te reizen. Best jammer om dan tegen diezelfde klant te zeggen, sorry jij moet op krediet reizen maar wij vertrouwen je niet. Maar je mag ook niet vooraf betalen want dat willen we niet.

Reageer