overstap van bij abonnement dalvrij naar abonnement dalvrij flex | NS Community
beantwoord

overstap van bij abonnement dalvrij naar abonnement dalvrij flex

  • 25 November 2021
  • 10 reacties
  • 372 Bekeken

Mijn echtgenote heeft via mij een bij abonnement dalvrij. Per 1 maart 2022 wordt dit bij abonnement door NS beëindigd.

Hoe kan zij overstappen als 65+ naar abonnement dalvrij flex?

icon

Beste antwoord door Aurora NS 25 November 2021, 22:02

Bekijk origineel

10 reacties

Hey jlim!

Als ze nu al wil overstappen naar NS Flex Dal Vrij dan kan het zo simpel zijn als het huidige abonnment beëindigen via de Klantenservice en het nieuwe abonnement aanvragen via de website. De seniorenkorting wordt dan namelijk automatisch verrekend.
Als ze dit pas wil doen op het moment dat haar oude abonnement verloopt, dan is mijn advies om ook te wachten tot het oude abonnement wordt opgezegd en daarna pas NS Flex aan te vragen.

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij is, althans nog dit jaar zeker, de prijs voor 65+ gelijk aan BIJelkaar, of m.a.w.: de prijs van BIJ-DalVRIJ is gelijk aan de gewone prijs van senior-DalVrij. FLEX heeft het voordeel dat je zonodig (vakantie, ziekte) het een tijdje kan stilzetten (=op basis) en zodoende besparen, dus ik zou het zsm doen.

Het ligt anders als dat BIJ van een jonger type is-die moet/gaat dan wel aanzienlijk meer betalen.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Flex Dal Vrij 2e klas voor 65+ geeft 60 euro korting en kost dus 46 euro per maand.

Wat een klassiek bijabonnement kost weet ik niet, en hoeveel 65+ korting daar nog op gegeven wordt ook niet, maar in een ander topic gaf iemand aan dat de Flex optie 15 euro per maand duurder was.

Dat zou betekenen dat een Dal Vrij 65+ bijabonnement maar 31 euro per maand kost? Da’s wel erg goedkoop!

Dus dat zal dan wel niet over 65+ gaan, maar dat de (eenmalig, voor een jaar) korting op Flex Dal Vrij 15 euro duurder is dan het bijabonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Een bijabonnement Dal Vrij kost €46, dus net zoveel als Flex Dal Vrij 65+. Volgens mij krijg je bij een bijabonement niet ook nog een korting voor 65+, dus geen korting op korting. Het is of een bijabonnement of de 65+ korting. 

Badge +3

Een bijabonnement Dal Vrij kost €46, dus net zoveel als Flex Dal Vrij 65+. Volgens mij krijg je bij een bijabonement niet ook nog een korting voor 65+, dus geen korting op korting. Het is of een bijabonnement of de 65+ korting. 

Dank je, dan zal het in dat andere topic wel gaan over NS Flex Dal Vrij als vervanging van het bijabonnement voor €61 per maand (het eerste jaar).

Ben je 65+ dan zit je dus goed, en zou je gewoon nu al kunnen overstappen naar Flex.

Reputatie 7
Badge +3

In de tarievenlijst van 2020 stonden de prijzen van bijabonnementen en 65+ ook samen genoemd.

 

Mijn vrouw heeft nu van NS vernomen dat het bij abonnement dalvrij per 1 maart wordt opgezegd en dat ze kan overstappen op dalvrij flex. Zij zou dan het eerste jaar ipv 107 euro pm 70,13 pm betalen. Zij is echter 65+ en volgens de NS tarieven 2022 dalvrij 65+ is de prijs 46,80 euro pm. 
Hoe zit dat nu?

graag zsm een reactie 

Het lijkt erop dat 65 + nu de volledige prijs dalvrij betalen na gedwongen overstap bij abonnement dalvrij. Dat is een verhoging t.o.v nu van meer dan 100% !!

Dat vind ik niet juist van NS

Hoi jlim. Welkom bij de Community.

Aangezien jouw vrouw 65+ is kan zij in dit geval, als zij gebruik wil blijven maken van Dal Vrij, het beste, nadat haar huidige abonnement is beëindigd, via onze webshop zelf NS Flex Dal Vrij afsluiten. Gebruik hierbij dan niet de kortingscode die verstrekt wordt naar aanleiding van het beëindigen van het huidige abonnement. Dan zal namelijk alsnog 65+ korting worden toegepast op het NS Flex Dal Vrij abonnement en zijn de kosten dus € 46,80 per maand.

Dank je voor je reactie 

Reageer