Graag een duidelijk advies van hoe te handelen in deze gevallen, uiteraard voor iemand die een doorlopend NS-abo had/heeft en dit wil stopzetten, maar het zelf niet meer kan en die een heel oud account blijkt te hebben waarvan geen wachtwoord bekend is en waarop ´nieuw ww aanvragen´ niet blijkt te werken.
Bijkomend: En dan NIET roepen dat je moet bellen, want dat blijkt in deze tijden zowel tijd- als geldverslindend. Kon er met zoeken of deels doorlopen van dit forum niets over vinden, hoewel het me toch geen ongewoon geval lijkt.
De chat geeft slechts als antwoord dat dat dus niet kan/mag via je eigen account, hoewel alle nodige gegevens bekend en gemeld zijn en resterend saldo op rek. van oorspronkelijke houder komt.
Beste antwoord door Rizana NS
Ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe de procedure is bij het overlijden of bij langdurig ziekte van de contractant van een abonnement.
Bij overlijden kan een nabestaande inderdaad contact opnemen met de Klantenservice, via Twitter (DM), Facebook (privébericht) of de Chat op onze website.
De gehele verificatie wordt doorlopen, welke relatie degene heeft die contact opneemt met de contractant en ook wordt de overlijdensdatum genoteerd in het systeem. Het abonnement wordt beëindigd per contractmaand vóór de overlijdensdatum. Is het op deze manier duidelijk voor je, of heb je nog andere vragen?