Railpus 60+ bij Voordeelurenabonnement niet meer gratis

  • 19 November 2020
  • 29 reacties
  • 2180 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 12087 reacties

Net las ik in de nieuwsbrief van Treinreiziger dat er binnenkort ook door Voordeelurenabonnementhouders van 60+ €15 betaald moet worden voor Railplus. Dit is nu nog gratis. 

In bezit van VDU en de gratis Railpluspas heeft NS mij hierover niet geïnformeerd bij het pas geleden gestuurde bericht over de verlenging van mijn VDU.


29 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In België kun je Railplus al niet meer inzetten, in Duitsland nog wel.

Badge +3

Afgelopen week kwam ik er achter dat tot eind 2021 Railplus nog gratis is bij VDU. Vanwege bovenstaande info heb ik mijn VDU eind 2020 omgezet naar Dal Voordeel. Dankjewel voor ook deze verkeerde informatie :frowning2:

Railplus hadden Belgïe en Frankrijk al veel eerder afgeschaft. En voor Duitsland zijn er leuke alternatieven dus wat is het nadeel voor jou (VDU vs. Dal Voordeel)?

Reputatie 7
Badge +4

Nou Robert, Railplus is gratis, dus dat is altijd het grootste voordeel. Het scheelt 15 euro. Duitsland kent de Bahncard 25 voor senioren en dat heeft een goede prijs/pretverhouding, maar die moet je wel kopen. België kent wel een heel mooi seniorenticket, dat is veel voordeliger dan korting. Niet voor 60 plus maar voor 65 plus.

Duitsland had een grote tijdelijke korting op de ICE-prijzen voor 65 plus. Mode heeft gelijk dat het vermeld had moeten worden.

 

De ramp valt mee, ;-)

Badge +3

Nou Robert, Railplus is gratis, dus dat is altijd het grootste voordeel. Het scheelt 15 euro. Duitsland kent de Bahncard 25 voor senioren en dat heeft een goede prijs/pretverhouding, maar die moet je wel kopen. België kent wel een heel mooi seniorenticket, dat is veel voordeliger dan korting. Niet voor 60 plus maar voor 65 plus.

Duitsland had een grote tijdelijke korting op de ICE-prijzen voor 65 plus. Mode heeft gelijk dat het vermeld had moeten worden.

 

De ramp valt mee, ;-)

I stand corrected (ben een jonkie, 53 pas) :sleeping:

Voor het verlies van Railplus bij de min-of-meer ‘verflexing of versobering’ van het VDU naar gelijk aan Dal Voordeel zie andere topics.

Tot eind 2021 nog Keuzedagen kunnen krijgen en zo, terwijl dat hooguit in maart.. nee wacht medio 2020 al niet meer zou kunnen?

En dat die dan (net als papieren Keuzedagen) allemaal voor het hele abonnementjaar beschikbaar gesteld zouden worden… 

Dat @MoDe zich genaaid voelt snap ik dus wel. Wassen neus en extra kosten voor de trouwe klant.

Reageer