refund e-ticket door weekend gratis ov | NS Community
beantwoord

refund e-ticket door weekend gratis ov


Het lukte me niet om in te checken waardoor ik een ticket heb gekocht. Het was mij niet bekend dat de dag voor Hemelvaart het weekend ov gratis reizen heeft vanaf 12.00. Is het nog mogelijk dat ik een refund kan krijgen voor mijn gekochte kaartje? Ik zit namelijk meer dan de helft van het traject na 12.00 in de trein waardoor ik eigenlijk gratis reizen heb

icon

Beste antwoord door Tomas NS 25 May 2022, 13:07

Bekijk origineel

11 reacties

Goedemiddag Floor333 en welkom op de NS Community!

 

Wat raar dat je niet kon inchecken! Kreeg je nog iets van een melding bij het inchecken? Voor de restitutie van je gekochte ticket adviseer ik je contact op te nemen met onze klantenservice.

Reputatie 7
Badge +1

Het lukte me niet om in te checken waardoor ik een ticket heb gekocht. Het was mij niet bekend dat de dag voor Hemelvaart het weekend ov gratis reizen heeft vanaf 12.00. Is het nog mogelijk dat ik een refund kan krijgen voor mijn gekochte kaartje? Ik zit namelijk meer dan de helft van het traject na 12.00 in de trein waardoor ik eigenlijk gratis reizen heb

 Waar haal jij vandaan dat de dag voor Hemelvaart vrij reizen is vanaf 12.00 uur??

 

Vanaf 24.00 uur Dus vanavond cq. vannacht is het vrij reizen maar dan is het dus al donderdag en niet woensdag.

Reputatie 7
Badge +1

je zou dan-if at all- enkel rest kunnen krijgen voor het traject vanaf 1s stop NA 12.00-en dat is veelal stukken minder als mensen menen te moeten denken. (het is dus niet de prijs vanaf dat stat. tot bestemming, maar verschil tussen dat ticket to daar of tot nu betaalde bestemming)

Reputatie 5

Het lukte me niet om in te checken waardoor ik een ticket heb gekocht. Het was mij niet bekend dat de dag voor Hemelvaart het weekend ov gratis reizen heeft vanaf 12.00. Is het nog mogelijk dat ik een refund kan krijgen voor mijn gekochte kaartje? Ik zit namelijk meer dan de helft van het traject na 12.00 in de trein waardoor ik eigenlijk gratis reizen heb

 Waar haal jij vandaan dat de dag voor Hemelvaart vrij reizen is vanaf 12.00 uur??

 

Vanaf 24.00 uur Dus vanavond cq. vannacht is het vrij reizen maar dan is het dus al donderdag en niet woensdag.

Het zal hier wel om het studentenreisproduct gaan. Daarvan is het weekendabonnement inderdaad geldig op de woensdag voor Hemelvaart vanaf 12:00 uur.

Ik verbaas me altijd weer dat zogenaamd hoogopgeleide studenten nog niet in staat zijn de geldigheidsuren van hun abonnement op internet op te zoeken. 

Reputatie 7
Badge +1

Uitzondering op uitzondering op uitzondering. Ze zal inderdaad wel een weekend abonnement hebben. Ik begrijp Floor333 eerlijk gezegd wel. Ik vind deze regeling om 12 uur 's-middags ook compleet onlogisch. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik verbaas me altijd weer dat zogenaamd hoogopgeleide studenten nog niet in staat zijn de geldigheidsuren van hun abonnement op internet op te zoeken. 

Het heet wel studenten-ov, maar het is ook vaak een scholierenkaart in de praktijk. Hoe vooropgezet het is, weet je ook niet. Je kunt wel mooi eerder reizen op deze manier en dan achteraf om teruggave vragen. We mogen er ook wel een beetje rekening mee houden dat niet iedereen goedwillend is en van alles alleen maar overkomt.

 

Een vergissing in je voordeel is maar al te vaak een vergissing’ en altijd wat dubieus.Wat dat betreft is er nog enig begrip. 😇 NS kan geen beleid voeren waarbij mensen die fout inchecken geld terug kunnen krijgen. Er zijn veel te veel mensen met een graaimentaliteit die als er risicoloos geld binnengehaald kan worden, dan ook doen.

Mensen moeten verantwoordelijk zijn voor de eigen incheck en op de hoogte zijn van de consequenties ervan. We zijn een volwassen samenleving.

Reputatie 7
Badge +3

Op de site van studentenreisproduct staat een agenda waar je kan terug vinden wanneer je vrij reist, met korting of voor het volle tarief reist. Zeker in maanden met feestdagen is het handig om daar te kijken. 

https://www.studentenreisproduct.nl/agenda/

Reputatie 7
Badge +3

Ik zit namelijk meer dan de helft van het traject na 12.00 in de trein waardoor ik eigenlijk gratis reizen heb

Als je meer dan de helft van het traject na 12 uur in de trein zit, dan betekent dat je voor 12 uur bent gaan reizen. Jouw weekend srp is dan nog niet geldig. Je hebt dan ook geen recht op volledige teruggave van jouw e-ticket, hooguit 40%.

Ik verbaas me altijd weer dat zogenaamd hoogopgeleide studenten nog niet in staat zijn de geldigheidsuren van hun abonnement op internet op te zoeken. 

Studenten OV geldt ook voor mbo’ers.

Reputatie 7
Badge +4

Ook dan ben je zeker voldoende begaafd om dit soort regelingen te overzien.

Reageer