Skip to main content

Hi! Ik wil komend weekend reizen van Den Haag Centraal naar Breda. Nu heb ik een weekend-vrij abonnement en kan ik o.a. omreizen met de metro van Den Haag Centraal naar Rotterdam Centraal om daar vervolgens over te stappen op de trein naar Breda. Nu lees ik dat een NS-vervoersbewijs geldig is op metrolijn E

Hoe werkt dat? Zodra je incheckt bij een RET-poortje met je ov-chipkaart, zou je zeggen dat je voor het reguliere tarief reist. Of pakt het dan mijn NS-abonnement?

Je checkt niet in bij een RET-poortje en blijft ingecheckt bij NS

Er staat een RET-poortje open voor NS reizigers met een mobiele incheckpaal daar in de buurt, je checkt in bij dat incheckpaaltje en dan reis je gewoon met je weekend-vrij abonnement. 

Dan check je weer uit bij het mobiele incheckpaaltje in Rotterdam Centraal en check je weer in bij de NS-poortjes.

Je checkt niet in bij een RET-poortje en blijft ingecheckt bij NS

Er staat een RET-poortje open voor NS reizigers met een mobiele incheckpaal daar in de buurt, je checkt in bij dat incheckpaaltje en dan reis je gewoon met je weekend-vrij abonnement. 

Dan check je weer uit bij het mobiele incheckpaaltje in Rotterdam Centraal en check je weer in bij de NS-poortjes.

Ah top! Die ga ik dan even in de gaten houden, dat was mij nog niet eerder opgevallen. Thanks voor je antwoord!

Hi! Ik wil komend weekend reizen van Den Haag Centraal naar Breda. Nu heb ik een weekend-vrij abonnement en kan ik o.a. omreizen met de metro van Den Haag Centraal naar Rotterdam Centraal om daar vervolgens over te stappen op de trein naar Breda. Nu lees ik dat een NS-vervoersbewijs geldig is op metrolijn E

Op de gelinkte pagina staat dat niet! Er staat alleen dat je NS vervoerbewijs geldig is op de metro tussen Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum.

Van Rotterdam naar Den Haag roept NS nu ook expliciet om plan via Gouda.

Ook ik wil van Rotterdam Centraal naar Den Haag CS. Met de metro is de snelste route. Ik vermoed dat ze capaciteitsproblemen verwachten als NS vervoerbewijs geldig is. Wel jammer van mijn weekend vrij abonnement als ik de metro neem. 

Whoops, je moet de trein nemen... Zucht...

Ook ik wil van Rotterdam Centraal naar Den Haag CS. Met de metro is de snelste route. Ik vermoed dat ze capaciteitsproblemen verwachten als NS vervoerbewijs geldig is. Wel jammer van mijn weekend vrij abonnement als ik de metro neem. 

Nee NS wilt geen vervangend vervoer regelen als er een omreisroute (van NS) beschikbaar is, opzich begrijpelijk maar het levert wel extra reistijd op.

Alleen tussen Rotterdam Blaak en Schiedam is je NS vervoerbewijs geldig, niet op het hele stuk van Den Rotterdam naar Den Haag Centraal of andersom. Wil je reizen met je treinabonnement dan kun je via Gouda, of van Rotterdam Centraal tot Blaak met de trein, dan van Blaak tot Schiedam met de metro, van Schiedam tot Delft Campus met de NS bus en van Delft Campus weer verder met de trein naar Den Haag. 

Ja, het hele stuk met de metro is sneller, maar dan mag je het zelf betalen. Dus kies maar. 

Reageer