beantwoord

reizen studenten ov van rotterdam naar antwerpen en Gent

  • 21 August 2023
  • 3 reacties
  • 548 Bekeken

Hallo, ik wil met de trein naar Gent en Antwerpen vanuit Rotterdam. Ik heb een studenten Ov alleen vroeg mij af of ik moest betalen als ik naar Gent of Antwerpen ga. 

icon

Beste antwoord door Isitimela 21 August 2023, 15:39

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Ja, je moet betalen, maar alleen voor het Belgische deel. Via nsinternational.com kun je een ticket kopen en hierbij aangeven dat je recht hebt op 100% korting in Nederland. Je hoeft dan niet in te checken met je OV-chipkaart, maar je moet deze wel meenemen om bij controle aan te tonen dat je recht hebt op korting.

En daarnaast een tip om het eventueel nog goedkoper te maken: vanuit Breda vertrekt buslijn 19 naar Antwerpen (en door naar Hulst). Op deze buslijn is de OV-chipkaart en het studenten-OV ook geldig. Dan kun je gratis naar (de rand van) Antwerpen. Zie ook: https://9292.nl/reisadvies/station-breda/antwerpen-b-be_bushalte-halewijn/vertrek/2023-08-21T1753?extraInterchangeTime=0&flexStop=True&flexAddress=False

Vanaf deze bushalte vertrekt er een tram waarmee je in 10 minuten op station Antwerpen-Centraal bent. 

Reputatie 2

Hallo, ik wil met de trein naar Gent en Antwerpen vanuit Rotterdam. Ik heb een studenten Ov alleen vroeg mij af of ik moest betalen als ik naar Gent of Antwerpen ga. 

 

Aangezien je op een buitenlands station waar geen Nederlandse OV-Chipkaart paal staat, kunt uitchecken, zul je voor je reis naar Gent of Antwerpen gewoon een geldig kaartje moeten kopen.

 

Je kan met je Nederlands OV chipkaart uitchecken bij de volgende locaties in Duitsland:

Leer (opstap Groningen, 55 min, bus 401 Arriva)

Weener (oa Groningen, 53 min, trein RS6 Arriva)

Gronau (Enschede, 11 min, trein RB51/RB64)

Emmerich-Elten (Arnhem, 15 min, trein RE19)

Emmerich Hbf (Arnhem, 21 min, trein RE19)

Emmerich Praest (Arnhem, 28 min, trein RE19)

Kranenburg (Nijmegen, 24 min, bus 58, gaat verder naar Kleve en Emmerich)

Herzogenrath (Heerlen, 9 min, trein RE18)

Aachen West (Heerlen, 19 min, trein RE18)

Aachen Hbf (Heerlen, 24 min, trein RE18)

(Gaat vanaf Maastricht, dan +24 min)

Hier heb je dus geen Duits ticket voor nodig, stel je hebt abonnement Weekend Vrij (€35 per maand, geldt ook bij arriva) dan kan je, als je tijd hebt, zo gemakkelijk ieder weekend in Duitsland boodschappen doen.

Je kan overigens ook bij Venlo de grens over met de trein naar o.a Kaldenkirchen (7 min) maar hiervoor is Duits ticket nodig, Venlo-Kaldenkirchen kost enkeltje €3 (iig in VRR app). Tien ritten ticket €24. Onbeperkt maandelijks €49.

Reputatie 2

En daarnaast een tip om het eventueel nog goedkoper te maken: vanuit Breda vertrekt buslijn 19 naar Antwerpen (en door naar Hulst). Op deze buslijn is de OV-chipkaart en het studenten-OV ook geldig. Dan kun je gratis naar (de rand van) Antwerpen. 

 

 

Reis je verder met lijn 50 naar Gent, lijn 19 of lijn 395 koop dan

een Dagkaart* bij de chauffeur in plaats van een Dal-Dagkaart.

€11,90 https://www.connexxion.nl/nl/shop/e-tickets/dagkaart-zeeland

(*) URL https://www.connexxion.nl/nl/shop/kaartjes/dagkaart-zeeland werkt niet

 

De Dagkaart Zeeland kost normaal € 23,75.

Reageer