rekening nummer veranderen | NS Community
beantwoord

rekening nummer veranderen

  • 21 February 2022
  • 17 reacties
  • 4256 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

kan ik de rekening nummer veranderen waarvan de kortingskaart betaald moet worden,

1e keer heb ik via ideal betaald, maar de incasso voor de volg jaar moet van een andere rekening nummer af,

*****

kunnen jullie dat aanpassen in het systeem,

mijn ov kaart nummer is 

****

de oude nummer die erin staat is deze **** deze dus niet gebruiken maar bovenstaande nummer,

 

Persoonsgegevens verwijderd door Moderator

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 February 2022, 21:37

Bekijk origineel

17 reacties

Badge +3

U kunt het rekeningnummer zelf wijzigen. Ga daarvoor in Mijn NS (de website, niet de app) naar Mijn producten en klik op Wijzig bankgegevens.

Reputatie 7
Badge +1

Hou er rekening mee dat de NS-community een reiziger-helpt-reiziger forum is. Dat betekent dat jouw rekeninggegevens nu openbaar staan.

Deze kun je weghalen door op de drie stipjes onderaan jouw bericht te klikken, en dan op bewerken. 

daar druk ik dus op, maar daar staat ik dan moet bellen , 

dit krijg ik: 

Wijzigen bankgegevens

Voor dit abonnement kunt u het rekeningnummer door onze klantenservice laten aanpassen.

Bel 030 751 51 55 en een van onze medewerkers helpt u verder

Badge +3

Apart, om wat voor jaarabonnement gaat het? Of gaat het om een Business Card?

Ik zie wel wat nieuws op https://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/abonnement-wijzigen.html

Abonnement wijzigen in Mijn NS

Je ziet op de Startpagina van Mijn NS welk abonnement je nu hebt. Ook staat er welke andere producten je op je OV-chipkaart hebt staan. Bijvoorbeeld een abonnement voor bus, tram en metro.

Leve je privacy (AVG en zo) als NS zomaar weet welke andere producten er op mijn kaart staan! :sweat:

Maar goed, dat zal dan wel beperkt zijn tot ‘er staat een BTM abonnement op je kaart’ (gekregen als info van ov-chipkaart/TLS), dat dan meegenomen wordt als je NS Flex bestelt, en de BTM component dus helemaal niet wilt eigenlijk...:rolling_eyes:

Tegenwoordig kunnen alleen rekeningnummers van nieuwe contracten (reizen op rekening) worden gewijzigd in Mijn NS. Heb je dus een ‘op saldo’ abonnement, dan dien je contact op te nemen met de Klantenservice om je rekeningnummer te wijzigen.

Reputatie 7
Badge +4

Hm, dat is een belangrijke aanvulling. Het was me niet bekend.

Badge +3

Hm, dat is een belangrijke aanvulling. Het was me niet bekend.

Oh ja, dat is dus sinds de nieuwe Producten pagina. Voorheen koos je daar je abonnement en dan ‘aanpassen/uitbreiden’, waar je de optie IBAN → Wijzig te zien kreeg.

Via de Klantenservice is wel handig, maar hoe zit dat dan met de iDeal betaling voor de incassomachtiging?

Krijg je daar een betaalverzoek voor, of gaat er (net als bij buitenlandse rekeningen) 10 dagen overheen?

Ns geeft aan dat je banknummer in "mijn ns" makkelijk kunt wijzigen bij sub groep " producten". Niet waar dus!

Je moet niet naar mijn ns maar OV chipkaart. Iets heel anders dan NS. 

Banknumner wijzigen dus niet via NS maar via Ov chipkaart site.

Badge +3

Het hangt ervanaf waar het rekeningnummer voor gebruikt wordt.

Gaat het om het rekeningnummer waarvan de bedragen voor automatisch opladen worden afgeschreven? Dan moet dat inderdaad via www.ov-chipkaart.nl.

Gaat het om het rekeningnummer waarvan kosten die te maken hebben met NS worden afgeschreven, zoals abonnementskosten of reiskosten bij NS Flex? Dan moet het wel via Mijn NS.

Badge +3

Wilde het even testen maar gaat niet lekker het inloggen. Eerst wordt ik ingelogd (juitste gebruikersnaam ingegeven) op een hele andere account en nu (uurtje later) doet niets het meer… alhoewel ineens interessante info zoals mijn logins 😅

Tussenvoegsels ontbreken daar dus ook (net als in de NS app)

NS op Twitter zegt geen storing, maar ja geen haast dus komt wel goed. Trein Veilig Service mag ook wel weg (of hernoemd) eigenlijk.

Update: Het werkt weer, staat wel de verkeerde gebruikersnaam rechtsboven nog op Mijn NS.

Voor Reizen op Saldo en automatisch opladen moet je inderdaad bij OV-chipkaart zijn, zoals @Tochjo al zei.

Badge +3

Tegenwoordig kunnen alleen rekeningnummers van nieuwe contracten (reizen op rekening) worden gewijzigd in Mijn NS. Heb je dus een ‘op saldo’ abonnement, dan dien je contact op te nemen met de Klantenservice om je rekeningnummer te wijzigen.

Beste @Denice NS dat is dus (deze reactie op die van jou van 22 februari) niet zo.

Je kunt het gewoon zelf wijzigen, voor OV-fiets althans. Maar oh wacht er staat Reizen op Saldo, en OV-fiets is op rekening? Verwarrend… 

NS logica natuurlijk (en iDeal nodig uiteraard om een € 0,00 incasso te voorkomen) 🤣

Werkt dat niet (bij Dal Voordeel of oud VDU, het enige abonnement op saldo) dan zou een IBAN wijzigen net zo simpel moeten zijn.

En anders krijg je vanzelf een herinnering met info om handmatig te betalen, toch?

Al vaker mails gekregen van NS over “we zien dat er vanaf X besteld is maar bij ons staat er Y” dus vanaf nu gebruiken we X voor alles (met een optie om dat ongedaan te maken, blijf gerust Y gebruiken graag!).

Als dat voor e-mail adressen kan, dan ook voor een IBAN  🙄 Of juist niet eigenlijk… 

Hoe dan ook, @Jacquelinepien moet inderdaad bij OV-chipkaart zijn waarschijnlijk (een IBAN voor automatisch saldo wijzigen).

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij kan je toch ook gewoon gebruik maken van de overstapservice van de banken?

Lijkt mij het meest handige in dit geval.

 

https://www.overstapservice.nl/particulieren/wat-wordt-voor-u-geregeld/

Badge +3

“Een gewijzigd rekeningnummer dien je altijd zelf te wijzigen / aan ons door te geven. Ook wanneer je deelneemt aan een overstapservice.“ (bron)

Reputatie 7
Badge +3

Over die overstapservice icm NS zijn ook al pagina's vol geschreven.

 

Reputatie 7
Badge +1

Over die overstapservice icm NS zijn ook al pagina's vol geschreven.

 

Oh NS wil dus helemaal niet klantvriendelijk zijn. Gezien een aantal andere topics op dit forum verbaast mij dit dus niets. Maar wees dan aub niet zo hypocriet en pas je missiestatement dan aan.

Probeer maar eens je rekeningnummer te veranderen als je de euvele moed hebt om een Belgisch rekeningnummer te hebben omdat je namelijk in Belgiê woont, maar toch nog regelmatig in Nederland komt.
Gegarandeerd gezeur.

Reageer