Skip to main content

Ik heb NS Flex Dal en iemand zonder OV kaart wil met mij mee een dagje weg. En ik heb daar een vraag over. Ik heb begrepen dat ik dan een samenreis code moet doorsturen waarbij die persoon een kaartje kan kopen met korting.

Nu vraag ik me af:
1. Kan ik met die code ook zelf een extra kaartje kopen en betalen want die persoon is niet zo technisch en niet van het online winkelen.
2. Staat op zo’n kaartje ook een vertrektijd? Ik bedoel ik weet nog niet of ik om 9:30 op pad ga of een uurtje later. Zelfde met de terugreis.
3. Kan ik ook een screencap maken van het treinkaartje en die doorsturen naar mijn medereiziger? In geval van geen printer? Of pakt het systeem de code dan niet? Ga er even vanuit dat het kaartje een QR code is ofzo.

De laatste keer dat ik samenreiskorting heb gebruikt was toen je het nog bij de automaat kon regelen. En ik neem aan dat ik dan 2 kaartjes moet kopen of kun je meteen een retour kopen? Dat kan dan ook met dezelfde samenreis code of 2 aparte codes bij 2 kaartjes?

Ik heb NS Flex Dal en iemand zonder OV kaart wil met mij mee een dagje weg. En ik heb daar een vraag over. Ik heb begrepen dat ik dan een samenreis code moet doorsturen waarbij die persoon een kaartje kan kopen met korting.

Nu vraag ik me af:
1. Kan ik met die code ook zelf een extra kaartje kopen en betalen want die persoon is niet zo technisch en niet van het online winkelen.

U kunt met die samenreiscode inderdaad zelf een QR-code ticket (het Samenreisticket Daluren) kopen voor uw medereiziger.

Zie ns.nl/samenreiscode .

N.B. ticket is na aankoop niet annuleerbaar en niet wijzigbaar.

En u heeft de officiële voorletters en familienaam van uw medereiziger nodig.

En die moet het ID-bewijs kunnen tonen.

Voor uzelf mag u geen ticket kopen. U moet in- en uitchecken met uw OV-chipkaart.

2. Staat op zo’n kaartje ook een vertrektijd? Ik bedoel ik weet nog niet of ik om 9:30 op pad ga of een uurtje later. Zelfde met de terugreis.

Geen vertrektijd. Het is een kaartje voor de volledige daluren.

3. Kan ik ook een screencap maken van het treinkaartje en die doorsturen naar mijn medereiziger? In geval van geen printer? Of pakt het systeem de code dan niet? Ga er even vanuit dat het kaartje een QR code is ofzo.

Screencapture is niet toegestaan.

Laden in NS app. Mag ook uw eigen NS app zijn. Of afdrukken op papier.

De keuze laden in app of afdrukken op papier wordt pas gemaakt na aankoop op de "Mijn Kaartjes" pagina.

Die pagina wordt ofwel direct getoond ofwel is te bereiken vanuit de bevestigingse-mail.

De laatste keer dat ik samenreiskorting heb gebruikt was toen je het nog bij de automaat kon regelen. En ik neem aan dat ik dan 2 kaartjes moet kopen of kun je meteen een retour kopen? Dat kan dan ook met dezelfde samenreis code of 2 aparte codes bij 2 kaartjes?

Retour kan met een enkele code. Maar denk aan: niet annuleerbaar en niet wijzigbaar.

Waarschijnlijk is een code "verbruikt" na aankoop van een ticket (niet getest), maar u kunt meerdere codes aanmaken.

Reageer