beantwoord

Samenreiskorting en upgrade 2e klas 1e klas niet meer beschikbaar in Mijn NS


Ik heb een NS Flex Basis ‘abonnement’. Tot voor kort kon ik in de app ‘samenreiskorting’ en upgrade naar 1e klas activeren. Vandaag kon ik dat niet meer, ook niet via de website. Uiteindelijk heb ik een e-ticket voor samenreiskorting gekocht, maar het activeren via de app was vele malen gemakkelijker en flexibeler. Nu, met het e-ticket, moest ik een begin- en eindstation opgeven. Met activeren via de app maakt dat niet uit. Ik hoop dat het een tijdelijke storing is en dat ik deze functies snel weer in Mijn NS heb.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 11 April 2023, 18:02

Bekijk origineel

13 reacties

Welkom bij de NS Community, Marcellone.

Afgelopen zondag hebben we geen storing gehad zo te zien. Werkt alles inmiddels weer naar behoren? Mocht je nog steeds tegen hetzelfde probleem aanlopen dan lees ik dat natuurlijk graag.

Dag Aurora NS,

Nee, helaas nog steeds geen mogelijkheid om meereiskorting en klassenwissel te activeren. Niet in de android app, niet in de apple app en niet via de website. Overal wél ingelogd.

Reputatie 6
Badge +2

Hey Marcellone, 

Dat is wel vreemd. Ik heb het zelf ook even geprobeerd, maar ik ervaar geen problemen. Omdat het ook via de website niet lukt, raad ik je aan om jouw Mijn NS-account even na te laten kijken door onze klantenservice

Dag Lorena NS,

Helaas kon de mevrouw van de klantenservice mij niet verder helpen en werd ik terugverwezen naar een chat. Een chat vind ik echter iets voor een korte vraag, waarbij het vooruitzicht is, dat je snel antwoord of een oplossing krijgt. Met mijn probleem voorzie ik dat niet. Kunnen we op een of andere manier via dit medium een vervolg geven? En zo ja, hoe? Hoor het graag!

Reputatie 6
Badge +2

Ah, dan ga ik ervan uit dat je naar de chat bent doorverwezen omdat er screenshots nodig zijn voor de IT-afdeling. Via het forum lukt dat helaas niet omdat jouw gegevens op de screenshots zullen staan (en dat hoeft natuurlijk niet iedereen te zien) en via een privébericht kun je geen bijlagen meesturen. Als je Twitter of Facebook hebt, mag het uiteraard ook via die weg! 

Na gisteravond een chat te hebben gevoerd, waarin ik schermafdrukken heb doorgegeven, werd afgesloten met de mededeling dat het intern doorgezet wordt. Als er een oplossing is, dan krijg ik daarvan een email. Nu maar hopen dat het ook werkelijk opgepakt wordt. Er is geen meldingsnummer, het enige waar ik op terug kan vallen is de chat-conversatie.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn de laatste maanden meer problemen met MijnNS geweest. Meestal ging het om producten die niet meer te zien waren. Krijg je geen adequate oplossing dan zou een nieuw account aanvragen misschien werken.

Reputatie 7
Badge +2

Er lijkt hier wel sprake van een algemeen probleem. Toen ik afgelopen maandag in de trein controle kreeg zaten er in de eerste klas coupé waarin ik mezelf bevond meerdere reizigers met soortgelijke problemen.

Eentje was zo te horen een Flex-gebruiker die met geen mogelijkheid een upgrade naar 1e klas ingeschakeld kreeg en net als TS een ticket met samenreiskorting had aangeschaft als workaround.

De andere reiziger wilde zowel met samenreiskorting als een upgrade naar de 1e klas reizen, maar kreeg dat niet op de automaat geregeld (dus een saldo-reiziger) omdat de mogelijkheid voor een upgrade op de automaat verdween na het laden van samenreiskorting.

Bedankt voor alle reacties. Maar tot nu toe nog geen oplossing. Weet iemand wat ik het beste kan doen en wie/wat ik het beste in kan schakelen?

Naar ik begrijp uit eerdere berichten is er een melding doorgezet naar onze IT-afdeling om het probleem te bekijken. Vooralsnog kan ik dan ook enkel adviseren om daar op te wachten. Voor de samenreiskorting kun je gebruik maken van van de E-tickets die we aanbieden op onze website. Voor de klassewissel is er niet echt een alternatief vrees ik. :/

Een E-ticket is een redelijk alternatief voor de samenreiskorting, ware het niet dat je dan een begin- en eindstation op moet geven. Met activeren via de app, speelt dat niet. Bijvoorbeeld heenreis naar Amsterdam Zuid en terugreis vanaf Amsterdam Centraal. Dat doen we best vaak. Maar vooralsnog is het niet anders.

Inmiddels werkt alles weer zoals hoort, zowel in de android app, de ios app, als via de website. Nogmaals bedankt voor de reacties en inspanning.

Hoe is het opgelost? Ik kan de klassewissel widget in de iPhone app ook niet zichtbaar krijgen...

Reageer