Beste NS, beste reizigers,
Het is me het weekje wel. Hoewel respect voor het personeel, heb ik 2x mijn kinderen per auto naar school moeten brengen, terwijl ze normaal met de trein reizen.
- Oké, gelukkig is daar Jens, waar je een vergoeding voor kunt aanvragen. Ik klik op de link, maar … Jens is nergens te vinden! Het eindigt bij een chatvenster waar ik in het 'luchtledige’ typ, ik heb geen idee of mijn vraag ergens terecht komt. Waar is Jens en hoe vind ik hem?
- Nu kreeg ik gisteren een melding over de stakingen, geeft die melding in de app … een storing ‘de kaart kan momenteel niet worden geladen’ en ‘informatie over de storing momenteel niet beschikbaar’. Zucht.
- Vanmorgen dan de NS Flex Traject Vrij abonnementen maar weer aanzetten. Maar … storing, producten kunnen niet geladen worden. Zucht. Dan maar op saldo reizen.
- Telefonisch na 32 minuten is het een medewerker uiteindelijk gelukt om de geboortedatum van mijn dochter via de financiële afdeling te wijzigen (is ooit een typefoutje van een collega geweest, bij vervanging OV chipkaart was dit ook al een heel gedoe), zodat het Traject Vrij abonnement weer kon worden geactiveerd.
- De mail met activatie van de Traject-vrij is in het verleden nu al 2x zeer vertraagd aangekomen. Het duurde een halve nacht in plaats van een paar minuten. Blijkbaar een zwaar vertraagd systeem?
Valt dit nu allemaal samen? Hoewel de klantenservice-collega. Ik merk dat er érg vaak storingen voorkomen in Mijn NS, ik heb al minstens 2x eerder meegemaakt dat ik de Trajecten Vrij niet opnieuw kon activeren (en dat doe ik niet zo vaak).
En … nu moet ik later terugbellen omdat de reizen-op-saldo gegevens er nog niet zijn, en ik niet 2x ga betalen voor het reizen vandaag. Het is al duur genoeg en ik heb nog meer te doen.
Het is dat mijn kinderen een eindje verder op school zitten, anders moeten ze het zonder treinstellen.
Nog een paar gratis tips:
- zorg ervoor dat de OV chipkaarten in Mijn NS een naam kunnen krijgen. Nu moet ik steeds nagaan of de nummers kloppen (2 kinderen reizen met OV chipkaart, en mijn vrouw en ik ook nog weleens).
- Geef Jens wat minder verlof, zodat deze altijd beschikbaar is
- Zorg ervoor dat er een soort status-melding is in het chatvenster; ik heb geen idee of de berichten wel ergens terecht komen, en zoja, hoe lang het ongeveer duurt dat het wordt opgepakt.
- En bovenal: zorg eens voor wat minder storingen in Mijn NS. Zeker als het druk is en jullie daar zelf naar verwijzen. Catch 22: dat is juist de reden dat ik bel...