Goedemorgen, ik heb per 25 september een NS Flex abonnement met weekendkorting. Meteen met de trein gereisd, maar de korting werd niet doorgevoerd. Hoe kan ik zorgen dat dit in de toekomst wel gebeurt, en de te veel in rekening gebrachte kosten terugkrijgen.
Baseert u de conclusie dat de korting niet wordt doorgevoerd op het feit dat op het schermpje bij inchecken stond “Reizen op Rekening Trein” in plaats van de naam van uw abonnement? Dat hoort zo. Het abonnement staat niet op de kaart zelf, dus bij inchecken kan de naam ervan niet getoond worden. In Mijn NS (de website, niet de app) ziet u welk abonnement actief is. Aan het eind van de maand zult u een factuur ontvangen voor de gemaakte kosten, en voor treinreizen in het weekend zal dan de ritprijs met 40 procent korting in rekening gebracht worden.
De kosten die in rekening gebracht zullen gaan worden, kunt u al eerder in de Reishistorie in Mijn NS zien (zowel website als app). Maar bij NS Flex duurt het wel een aantal dagen voordat gemaakte reizen daar te zien zijn.
Voor het eerst Flex op bestaande kaart? Dan moet deze voor gebruik geactiveerd worden bij een OV-chipkaart/NSautomaat om de korting te kunnen krijgen.
Dus het antw is eigenlijk -zoals zo vaak, nogal simpel: beter lezen wat er in die bijgaande boodschappen staat en je daar ook aan houden. Een troost: als er dan uiteindelijk eenmaal FLEX op staat dan kan je steeds na 1 mnd naar hartelust wijzigen zonder dat dat dan weer extra actie vereist. Daarentegen kan je bij de INsjek nooit meer zien of je nou wel/niet/half met korting of gratis reist
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.