Storing Bestellen NS Abonnementen | NS Community

Storing Bestellen NS Abonnementen

  • 4 November 2022
  • 12 reacties
  • 2370 Bekeken

Momenteel is het voor sommige reizigers niet mogelijk om een abonnement te bestellen via de website. In dit topic willen we je op de hoogte houden van de storing.

Onze excuses als je last hebt van deze storing. Hieronder een (tijdelijke) oplossing.
Als je al een persoonlijke OV-chipkaart hebt kun je zowel NS Flex als een Reizen op Saldo abonnement bestellen via de Klantenservice. NS Flex kan per direct ingaan. Een Reizen op Saldo abonnement neemt 10 dagen administratietijd in beslag.
Heb je nog geen persoonlijke kaart? Bestel die dan eerst via de website van OV-chipkaart. Je kunt daarna alsnog contact opnemen met onze Klantenservice om je abonnement te bestellen.

Uiteraard doen we er alles aan om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra er een oplossing is laten we dit weten in dit topic.

UPDATE 17.11: Helaas is de storing nog steeds gaande, maar er is wel meer duidelijkheid over de impact. Enkel bij bestellingen van abonnementen met Reizen op Saldo (Dal Voordeel) kan dit probleem optreden. NS Flex bestellingen zouden geen probleemloos moeten werken.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Hoewel het natuurlijk een slechte zaak is dat er (opnieuw) een storing is in één van de systemen van NS, vind ik het goed dat we hiervan actief op de hoogte worden gebracht via een dergelijk topic.

Dat scheelt (hopelijk 😉) een hoop vragen en topics, waar wij als andere forumleden zonder verdere informatie van moderators ook geen antwoord op hadden kunnen geven.

Hopelijk wordt het snel opgelost.

Badge +3

Waar komen die 10 dagen abministratietijd vandaan bij een saldo-abonnement?

Lijkt erop dat men verwacht dat die storing nog lang gaat duren, want als die binnen korte tijd opgelost wordt ga je natuurlijk geen 10 dagen op een abonnement wachten (plus eventueel de levertijd van een nieuwe kaart).

Reputatie 7
Badge +1

Hoewel het natuurlijk een slechte zaak is dat er (opnieuw) een storing is in één van de systemen van NS, vind ik het goed dat we hiervan actief op de hoogte worden gebracht via een dergelijk topic.

Dat scheelt (hopelijk 😉) een hoop vragen en topics, waar wij als andere forumleden zonder verdere informatie van moderators ook geen antwoord op hadden kunnen geven.

Hopelijk wordt het snel opgelost.

De storing is inmiddels al een week aan de gang. Dus A. ik vind het topic hier rijkelijk laat en B. Ik snap echt niet dat dit überhaupt kan bij zo'n groot bedrijf. Er moet toch ergens een werkende back up zijn zou je toch mogen verwachten.

Reputatie 7
Badge +1

De storing is inmiddels al een week aan de gang. Dus A. ik vind het topic hier rijkelijk laat en B. Ik snap echt niet dat dit überhaupt kan bij zo'n groot bedrijf. Er moet toch ergens een werkende back up zijn zou je toch mogen verwachten.

Dat is iets minder inderdaad, maar dan nog fijn dat er in ieder geval gecommuniceerd wordt over de storing.

Al ben ik het er mee eens dat het onbegrijpelijk is dat er wederom (zo lang) een storing in zo'n cruciaal systeem is.

Reputatie 7
Badge +1

Is het nu al eens een keer opgelost?

Reputatie 6
Badge +2

Helaas is dit nog niet opgelost. Wanneer dit wel het geval is, zal dit ook vermeld worden.

UPDATE: Helaas is de storing nog steeds gaande, maar er is wel meer duidelijkheid over de impact. Enkel bij bestellingen van abonnementen met Reizen op Saldo (Dal Voordeel) kan dit probleem optreden. NS Flex bestellingen zouden probleemloos moeten werken.

Mijn vrouw heeft door dit gedoe heel veel problemen gekregen met het verlengen van de geldigheid van haar OV chipkaart. Zij heeft een NS Daluren abonnement en verwachtte dat de chipkaart die hierbij behoort automatisch vervangen zou worden. Niet dus, en na bellen met de servicedesk bleek ook nog dat de dame daar helemaal niets wist van deze problemen en haar tot vervelens toe alleen maar doorverwees naar de website en de servicedesk van OV chipkaart. Om te voorkomen dat ze problemen zou krijgen bij het reizen heeft ze dus via OV chipkaart een nieuwe kaart aangevraagd zodat dit in elk geval geldig is. Maar nu blijkt dat er geen verbinding is met de NS account, dus van die voordelen kan ze nu niet gebruik maken.

De volgende dingen blijken dus:

Je moet de antwoorden vinden via deze weg, de NS community dus, om uiteindelijk te weten wat het probleem is. Dan nog is er geen oplossing, het systeemtechnische probleem blijkt nu al bijna een maand te bestaan.

Ze heeft in arren moede maar een nieuwe chipkaart aangevraagd, maar of er ooit een koppeling met haar account komt is onbekend. Geen enkele informatie hierover via de normale wegen.

Ze kan nu niet van de voordelen van de daluren kaart gebruik maken, aangezien er geen koppeling mogelijk is.

Ze betaalt dus nu €5,- per maand voor niets…..

Voor de zekeerheid, Marijke Zeegers is dus mijn vrouw.

Dat is zeer spijtig, Marijke. Echter is dit een storing wat niets te maken heeft met het vervangen van een OV-chipkaart. Indien zij een oude kaart heeft die is verlopen met een abonnement dient ze een duplicaat aan te vragen, andere benaming daarvoor is een vervangende OV-chipkaart, via de klantenservice van de OV-chipkaart. Indien er niet wordt aangegeven dat het om een vervangende kaart gaat zal er geen link worden gelegd met het abonnement. Je kan het beste de oude kaart laten blokkeren, het huidige abonnement opzeggen en een nieuw abonnement op de nieuwe kaart bestellen.

Badge +3

Een kaartvervanging (duplicaat) doe je als een kaart verloren/gestolen of defect is. Dat kost 11 euro.

Bij een (bijna) verlopen kaart kan je vanaf 6 weken voor de einddatum tot 1 jaar na de einddatum een kaartvernieuwing doen. Dat kost € 7,50 maar die kan je van NS terug krijgen omdat je een abonnement hebt.

In beide bovenstaande gevallen worden je producten overgezet.

Bij simpelweg een (geheel nieuwe) kaart aanvragen natuurlijk niet. Je zult dan het huidige abonnement moeten beëindigen via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen en opnieuw moeten aanvragen op de nieuwe kaart. Dit moet beide bij een automaat (station of supermarkt e.d.) bevestigd worden.

Als de oude kaart inmiddels verlopen is zal de Klantenservice het abonnement voor je moeten stoppen. Blokkeren (via ov-chipkaart.nl) kan niet want de kaart is al niet meer geldig.

Het kan ook goed zijn dat de kaartvernieuwing/vervanging gewoon goed is gegaan maar de kaart alleen nog even toegevoegd moet worden aan Mijn NS. Zie onderaan je Mijn NS startpagina.

Ze heeft in arren moede maar een nieuwe chipkaart aangevraagd, maar of er ooit een koppeling met haar account komt is onbekend. Geen enkele informatie hierover via de normale wegen.

Reageer