Skip to main content

Goedemorgen, 

Ik heb een studenten week abonnement product op mijn OV staan. In het weekend zou ik dus 40% moeten krijgen volgens verschillende websites. Nou heb ik een factuur gehad waar dit niet het geval is. En wordt een volledige treinrit verrekend. Dit bedrag is best hoog. Aan de telefoon krijg ik niemand aan de lijn voor hulp en uitleg vandaar mijn vraag hier. Groetjes

Als u een factuur hebt gekregen, dan hebt u ook NS Flex op dezelfde kaart staan als uw studentenreisproduct. Het studentenreisproduct is niet te combineren met NS Flex. Als u in het weekend reist, krijgt NS Flex voorrang boven uw studentenreisproduct. De korting van het studentenreisproduct wordt dan niet meegenomen, zoals u hebt gemerkt.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om NS Flex te beëindigen, zodat alleen het studentenreisproduct op uw kaart staat. Daarna kunt u in het weekend met korting reizen door saldo op uw kaart te laden. Als u dat niet steeds zelf wilt doen, dan kunt u automatisch opladen activeren.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan naast telefonisch ook door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Merk op dat u na het beëindigen van NS Flex dit nog van uw kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat uw kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Vergeet deze stap niet, anders wordt NS Flex niet beëindigd.

U zou ook even bij de klantenservice kunnen informeren of u het te veel betaalde bedrag terug kunt krijgen.


Als je flex op dezelfde kaart hebt staan als srp klopt het dat je geen korting hebt gehad. Reizen op saldo en reizen op rekening kunnen niet samen op 1 kaart. De vraag is of je de gemiste korting terugkrijgt want zowel DUO als NS waarschuwen hiervoor.


Reageer