Suggestie Dal Voordeel beter kan op worden ingespeeld. | NS Community
beantwoord

Suggestie Dal Voordeel beter kan op worden ingespeeld.

  • 15 October 2021
  • 9 reacties
  • 171 Bekeken

Nee de Dal Voordeel aktie geldt niet voor mij omdat ik al klant ben, misschien dat zo'n aktie weinig zin heeft? Het zou meer aantrekkelijker kunnen maken als er meer voordeeltjes aan zitten. Denk ook in tijden van crisis dat meer op kan worden ingespeeld.
 
PS Ik had dit paar dagen geleden ook op Twitter geplaatst, maar helaas geen reactie kunnen krijgen.
icon

Beste antwoord door Rizana NS 15 October 2021, 21:43

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Het is mij gewoon gelukt om Dal Voordeel voor een maand op een kaart te zetten die (al een tijdlang) op Flex Basis stond.

Als je dus al Flex Dal Voordeel hebt, zet dat om naar Basis (zonder abonnement) en de volgende dag weer Dal Voordeel bestellen.

Lukt dat niet, dan kan het ook op een nieuwe kaart (gratis).

Het is mij gewoon gelukt om Dal Voordeel voor een maand op een kaart te zetten die op Flex Basis stond.

Als jij dus al Flex Dal Voordeel hebt, zet dat om naar Basis (zonder abonnement) en de volgende dag weer Dal Voordeel bestellen.

Lukt dat niet, dan kan het ook op een nieuwe kaart (gratis).

 

Het is niet mogelijk om het abonnement eerst terug te zetten naar NS Flex Basis en dan direct weer terug te zetten naar Dal Voordeel. Wanneer je het abonnement namelijk wijzigt, kan de volgende wijziging na een maand. 

 

@Spoor 21 Deze actie is speciaal voor reizigers die nog geen NS Flex hebben om hen te laten kennismaken met dit product. Vaste reizigers krijgen soms ook van ons een extra. Als ik een suggestie kan doorgeven, dan zie ik het graag tegemoet! 

Badge +3

Een NS Flex abonnement dat op Basis (zonder abonnement) staat mag/kan je ook binnen een maand wijzigen, zie de voorwaarden.

Geeft Mijn NS je een melding dat het toch niet kan, dan is het altijd mogelijk via de Klantenservice.

Als die het niet willen doen (Dal Voordeel met eerste maand gratis) dan bestel je het gewoon op een nieuwe ov-chipkaart (levertijd een week). Dat werkt altijd en kan t/m 30 november 2021.

Voor zowel bestaande (Flex) als nieuwe klanten dus een voordeeltje van €5 (het abonnement eerste maand gratis) én eventueel een nieuwe kaart die 5 jaar geldig is.

Badge +3

Zie ook dit topic

 

Reputatie 7
Badge +3
 

Vaste reizigers krijgen soms ook van ons een extra. Als ik een suggestie kan doorgeven, dan zie ik het graag tegemoet! 

Soms….

NS extra is een stille dood gestorven, net als de verjaardag kadootjes. Welkom terug was voor beperkte groep. Oh wacht, vaste reizigers. Ik val als iemand die ca. 40 jaar abonnementhouder (geen flex) is niet meer in doelgroep vaste reizigers... 

Badge +3

Soms….

NS extra is een stille dood gestorven, net als de verjaardag kadootjes. Welkom terug was voor beperkte groep. Oh wacht, vaste reizigers. Ik val als iemand die ca. 40 jaar abonnementhouder is niet meer in doelgroep vaste reizigers... 

@MoDe Jij bent natuurlijk enorm misleid met je VDU en de steeds langere verkrijgbaarheid (wegens corona) van Keuzedagen inderdaad.

Maar besef dat de NS dat allemaal nog niet wist begin 2020 (en de huidige situatie).

Het VDU zou per augustus 2011 eigenlijk al uitgefaseerd worden.

Reputatie 7
Badge +1

MAAR als we dit magere aanbod-wat overigens geheel precies in de lijn zit van hoe vroeger (weet U nog-voor die chipkaart er was) telkens weer mensen getracht werden aan dat VDU te binden- vergelijken met wat enkele andere landen doen om de verloren gegane reizigers weer terug te halen:

Zwitserland: tegoedbon van 500 CHF als je opnieuw je ABO afsluit

Duitsland: enkele weken geheel vrij reizen in het hele land met elk soort ABO. Vooral bedoeld om de trouw gebleven reiziger te danken. Of anders gratis medereiziger meenemen oid

Oostenrijk: naast het nieuwe Klima-ABO (3 eur/dag voor het hele land, incl bustram, wel minstens 1 jaar) her en der veel minder maanden betalen voor een kleiner jaar ABO

Slovenie: gratis reizen voor junior en senior flink uitgebreid-volgens de minister kost het toch bijna niks, die bussen/treinen rijden toch al en nu meer als half leeg

Al die sneren tegen mensen (hoor ik ook bij) die al die jaren op aandrang van de reizigersbelangen hun oude stijl VDU wisten te behouden: zitten hier soms verstoken belangenbehartigers van die geldgrage spoorwegen?

Reputatie 7
Badge +3

Soms….

NS extra is een stille dood gestorven, net als de verjaardag kadootjes. Welkom terug was voor beperkte groep. Oh wacht, vaste reizigers. Ik val als iemand die ca. 40 jaar abonnementhouder is niet meer in doelgroep vaste reizigers... 

@MoDe Jij bent enorm 'genaaid’ met je VDU en de lange verkrijgbaarheid (wegens corona) van Keuzedagen inderdaad.

Maar dat wisten we al (jouw mening). Hou er rekening mee dat de NS dat allemaal nog niet wist begin 2020 (en de huidige situatie).

Het VDU zou per augustus 2011 eigenlijk al uitgefaseerd worden.

Ik heb het niet over VDU of keuzedagen. Er wordt gezegd dat er soms acties zijn voor vaste reizigers. Er wordt dan misschien iets uitgedeeld op (grote) stations, maar ik heb niet de indruk dat er iets gedaan wordt voor de abonnementhouder die niet (meer) regelmatig in de trein zit. Zelfs Spoor is niet meer exclusief voor de abonnementhouder (die ik niet eens meer krijg). Alle acties van de laatste tijd zijn bedoeld om nieuwe groepen in de trein te krijgen. 

Reputatie 4
Nee de Dal Voordeel aktie geldt niet voor mij omdat ik al klant ben, misschien dat zo'n aktie weinig zin heeft? Het zou meer aantrekkelijker kunnen maken als er meer voordeeltjes aan zitten. Denk ook in tijden van crisis dat meer op kan worden ingespeeld.
 
PS Ik had dit paar dagen geleden ook op Twitter geplaatst, maar helaas geen reactie kunnen krijgen.

ik hebt dat wel ik bent ook bestaande klant ik hebt een maand gratis ns flex dal voordeel

Reageer