beantwoord

Tarief

  • 21 February 2022
  • 3 reacties
  • 149 Bekeken

Als ik op vrijdag 4 maart naar Enschede reis en om 8 voor 9 instap betaal ik met mijn flex abonnement ongeveer €27. Neem ik een trein later is dat € 9 minder. Kan ik nou overstappen in Utrecht, 16 minuten tijd , uitchecken en dan weer inchecken om in het daltarief te vallen? Ik moet om kwart over twaalf in Enschede zijn.

icon

Beste antwoord door Thom 21 February 2022, 09:30

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee, er moet in Utrecht dan 35 minuten zitten tussen uw uitcheck daar en uw nieuwe incheck. De truc is een e-ticket te kopen tot de plaats waar u redelijkerwijs met uw ov-chipkaart met abonnement in kunt checken.

 

Een incheck net na 08.55 is het goedkoopste, dan reist u met korting. Ik kan de reis die u maakt niet uit uw bericht opmaken, maar Enschede is vanuit de meeste bestemmingen te bereiken met een incheck in de daluren als u er om kwart over twaalf moet zijn. Treinreizen is rekenen.

Reputatie 7
Badge +1

Of dit nou echt veel bespaart is maar helemaal de vraag: op kortere afstand kosten kaartjes veel meer als op langere: dus je moet (kan gewoon via de reisplanner-even doorklikken) optellen wat die 2 aparte zouden kosten en wat dat scheelt tov doorgaand 30 min later vertrekken en dus hele rit DAL betalen. Kan/zal flink tegenvallen. Wil je dezelfde dag ook nog terug dan is het helemaal oppassen, want dan hik je bij 2 langere reizien tegen MAX dagkaart aan.

Badge +3

Vraagje: als je om 8 voor 9 wilt vertrekken voor een reis naar Enschede met overstap na 9:00 in Utrecht, en daarvoor ca. 27 euro betaalt,,, waar kom je dan eigenlijk vandaan?

Dat is namelijk van belang om te bepalen of het wel zoveel goedkoper is om het eerste deel in de spits te reizen en het tweede deel op daltarief (waarbij de hele reis 9 euro goedkoper zou zijn).

Voor € 26,40 kom ik dan op ongeveer Waddinxveen, vertrek 8:52 met een 14 minuten overstap om 9:02 in Gouda. Of Zoetermeer (vertrek 8:55) voor € 27,00 met ook een overstap op Gouda om 9:10. In al die gevallen ben je rond kwart over 11 in Enschede.

Staat er € 27,90 dan kom je dus van (veel) verder, want dat is het maximumtarief bij reizen met NS.

Reageer