Hoe krijg ik tijdeljik reisrecht na het blokkeren van een (verloren) chipkaart met daarop een NStrajectkaart? De kaart zelf heb ik inmiddels geblokkeerd, maar ik lees dat ik tijdelijk reisrecht kan aanvragen. Alleen zie ik niet hoe dat moet voor abonnementhouders bij de NS.
Hoi NHD,
Zie daarvoor https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/tijdelijk-reisrecht.html
Het komt erop neer dat je contact op moet nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.
@een moderator:
Die tekst mag ook wel aangepast worden.
Hoe je Tijdelijk Reisrecht aanvraagt, hangt af van je abonnement.
En dan vervolgens bij een vrij-abonnement:
Vraag dan Tijdelijk Reisrecht aan bij een NS-servicebalie op een station of bij onze Klantenservice.
En bij een voordeelabonnement:
Vraag dan Tijdelijk Reisrecht aan bij een NS-servicebalie op een station of bij onze Klantenservice.
Wat is precies het verschil? Wat je krijgt is verschillend, hoe je het aanvraagt niet.
Dank!
Zojuist heb ik contact gehad met de klantenservice en inderdaad moet je met een verloren/gestolen trajectkaart (na het blokkeren van de kaart) contact hebben met de NS Klantenservice om het "tijdelijk reisrecht” te regelen.
Het zou inderdaad handig zijn als de NS op de site de derde optie (het verkrijgen van het tijdelijk reisrecht wanneer een trajectkaart verloren is) expliciet zou vermelden op de site zodat het dan direct duidelijk is dat je na het blokkeren van je kaart echt moet bellen met de klantenservice om het laatste stuk te regelen.
Tip: kies na het bellen van de NS klantenservice dan optie 1 (en niet 3 (wat je zou denken)) anders moet je uiteindelijk nog een keer bellen om de juiste medewerker aan de lijn te krijgen.
@een moderator:
Die tekst mag ook wel aangepast worden.
Hoe je Tijdelijk Reisrecht aanvraagt, hangt af van je abonnement.
En dan vervolgens bij een vrij-abonnement:
Vraag dan Tijdelijk Reisrecht aan bij een NS-servicebalie op een station of bij onze Klantenservice.
En bij een voordeelabonnement:
Vraag dan Tijdelijk Reisrecht aan bij een NS-servicebalie op een station of bij onze Klantenservice.
Wat is precies het verschil? Wat je krijgt is verschillend, hoe je het aanvraagt niet.
Beetje laat opgepakt, maar bij deze intern doorgezet om dit op te laten schonen.
Hoi NHD,
Zie daarvoor https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/tijdelijk-reisrecht.html
Het komt erop neer dat je contact op moet nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.
@een moderator:
Die tekst mag ook wel aangepast worden.
Hoe je Tijdelijk Reisrecht aanvraagt, hangt af van je abonnement.
En dan vervolgens bij een vrij-abonnement:
Vraag dan Tijdelijk Reisrecht aan bij een NS-servicebalie op een station of bij onze Klantenservice.
En bij een voordeelabonnement:
Vraag dan Tijdelijk Reisrecht aan bij een NS-servicebalie op een station of bij onze Klantenservice.
Wat is precies het verschil? Wat je krijgt is verschillend, hoe je het aanvraagt niet.
En een NS-servicebalie vinden is ook niet meer zo gemakkelijk
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.