Tijdstip inchecken keuzedag | NS Community
beantwoord

Tijdstip inchecken keuzedag

  • 10 April 2022
  • 10 reacties
  • 2246 Bekeken

Onze trein vertrekt om 9.01. Vanaf hoe laat kunnen wij inchecken voor een keuzedag.

icon

Beste antwoord door Robert B 10 April 2022, 12:52

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een Keuzedag wordt doordeweeks aangesproken bij inchecken vóór 6:35 of vanaf 8:55. In de middag is dat vóór 16:05 en vanaf 18:25.

Let op de tijd op het schermpje van het poortje/paaltje.

Reputatie 7
Badge +4

Als u net na 08.55 incheckt, heeft u nog wat meer dan vijf minuten om in te stappen. Bedenk dat de deuren 20 a 30 seconden voor 09.01 dichtgaan. Als u normaal ter been bent, is vijf minuten doorgaans genoeg.

Ik wil naar een vriendin in Maastricht, dan ga ik vroeg weg natuurlijk en kom zo laat mogelijk terug. Hoe vroeg kan ik instappen en wat is de uiterste tijd om terug te gaan. Moet ik voor 00.00 's nachts dan inchecken voor de terugreis? Of kan ik als die mogelijkheid er is ook om 01.00 instappen.

Vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +3

Hoe vroeg je kan vertrekken, ligt er aan hoe vroeg de eerste trein gaat. Welke dag en vanaf welk station wil je reizen?

Een dag bij NS duurt tot 4.00 uur in de volgende nacht. Als er dus om 1.00 uur nog een trein terug gaat, kun je die nemen.

Badge +3

Ik wil naar een vriendin in Maastricht, dan ga ik vroeg weg natuurlijk en kom zo laat mogelijk terug. Hoe vroeg kan ik instappen en wat is de uiterste tijd om terug te gaan. Moet ik voor 00.00 's nachts dan inchecken voor de terugreis? Of kan ik als die mogelijkheid er is ook om 01.00 instappen.

Vriendelijke groet

Een NS dag duurt tot 04.00 dus als u wilt kunt u met een Keuzedag gewoon de laatste trein uit Maastricht nemen.

Al rijdt er na 00.00 niet zo gek veel meer, je kunt dan nog tot Sittard (00.10) of Heerlen (00.32). Vanuit Sittard en Heerlen is er nog wel een overstap naar Eindhoven.

Als ik met korting wil reizen, om 6:20 incheck, maar pas om 6:45 uur vertrek. Reis ik dan wel of niet met korting?

Reputatie 7
Badge +1

Als ik met korting wil reizen, om 6:20 incheck, maar pas om 6:45 uur vertrek. Reis ik dan wel of niet met korting?

Dan reist u dus met korting. U moet wel binnen 30 minuten na inchecken vertrekken.

Badge +3

Als ik met korting wil reizen, om 6:20 incheck, maar pas om 6:45 uur vertrek. Reis ik dan wel of niet met korting?

Het moment van inchecken telt voor het trarief, en er is een 5-minuten marge dus bij inchecken om 6:34 reis je ook met korting (en vanaf 8:55)..

Je ben wel verplicht om binnen 30 minuten na het inchecken te gaan reizen.

Mag ik mijn keuzedag gebruiken voor de trein van 6.15uur

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Brinksma48,

Ja, dat mag.

Reageer