Ik heb zojuist meermaals geprobeerd een nieuw NS abonnement Traject Vrij af te sluiten op een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart die er gratis bij geleverd wordt. Echter krijg ik steeds de melding “Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart”. Dit terwijl ik heel duidelijk in het systeem een nieuwe OV-Chipkaart heb geselecteerd met daarbij een foto heb ge-upload. Heb een andere browser en een ander apparaat geprobeerd, geen effect. De telefonische klantenservice kon mij niet helpen en raadde mij aan online hulp te zoeken. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast dank!
Dit is een reiziger helpt reizigerforum en wij kunnen natuurlijk niet bij uw gegevens. Wat mij betreft zakt de telefonische klantenservice van NS hier weer door een ondergrens. De klantenservice moet dit gewoon oplossen. Ook de telefonische klantenservice.
Hallo Chris en welkom bij de NS Community,
Ik heb je naam aangepast omdat alleen moderators de naam NS mogen dragen. Ik ben bang dat mijn collega's ook alleen het advies kunnen geven om een andere browser of apparaat te proberen. Er is geen storing gaande waardoor dit komt. Ik ben bang dat er iets in de cookies blijft hangen waardoor de browser denkt dat je het abonnement op een bestaande kaart wilt plaatsen. Wat je wellicht wel kan doen is eerst de kaart bestellen en vervolgens het abonnement als de kaart binnen is.
Ik heb je naam aangepast omdat alleen moderators de naam NS mogen dragen. Ik ben bang dat mijn collega's ook alleen het advies kunnen geven om een andere browser of apparaat te proberen. Er is geen storing gaande waardoor dit komt. Ik ben bang dat er iets in de cookies blijft hangen waardoor de browser denkt dat je het abonnement op een bestaande kaart wilt plaatsen. Wat je wellicht wel kan doen is eerst de kaart bestellen en vervolgens het abonnement als de kaart binnen is.
De klantenservice kan toch ook gewoon een abonnement afsluiten?
Niet op een nieuwe kaart die nog moet worden aangemaakt.
Misschien is er sprake van een productblokkade (wegens betalingsachterstanden in het verleden), en die melding eigenlijk zou betekenen dat de NS je helemaal niet meer als Flex klant wil (ook niet op een nieuwe kaart)?
In het verleden moest je dan een aantal maanden wachten, maar tegenwoordig zou je toch gewoon weer een abonnement moeten kunnen afsluiten zodra je aan alle betalingsverplichtingen voldaan hebt? Anders zou de melding iets over een EDR kredietcheck moeten zijn.
Dan krijg je niet de melding dat je moet kiezen voor een nieuwe kaart.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.