beantwoord

Traject Vrij: Amsterdam Zuid/Amstel - Utrecht Centraal

  • 30 December 2023
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

Binnenkort begin ik met forenzen Amsterdam-Utrecht voor mijn nieuwe baan. 

Afhankelijk van het tijdstip/vertraging is het soms sneller om op Amsterdam Zuid op te stappen, en soms op Amsterdam Amstel. Als ik een Traject Vrij abonnement neem vanaf een van die stations naar Utrecht CS, dan valt de andere er niet onder. Is er een manier om dat op te lossen, of moet ik er gewoon een kiezen (Zuid en Amstel) en dan altijd via die te reizen als ik niet bij wil betalen?

icon

Beste antwoord door Robert B 30 December 2023, 22:36

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Wat je zegt klopt precies, er is geen trajectabonnement vanuit Utrecht dat beide stations in Amsterdam dekt. Als je van/naar het andere station reist betaal je per enkele reis € 2,60 (of € 1,56 buiten de spits) bij, en dat zal dan als Zuid - Duivendrecht of Centraal - Muiderpoort op je factuur komen.

Zie ook dit topic 

 

Badge +3

Specifieker, https://community.ns.nl/abonnementen%2D2/flex%2Dvast%2Dtraject%2D78205

Hi Robert, bedankt voor je reactie! :)

Ik begrijp alleen niet precies wat je bedoelt. Als ik het traject Zuid-Utrecht heb, en ik reis vanaf huis met de metro naar Amstel en pak daar de trein naar Utrecht, dan betaal ik dan toch de metrokosten + de kosten Amstel-Utrecht (7,70 of 4,62 afhankelijk van spits), dat is toch een stuk meer dan de 2,60 die jij aangeeft? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Alvast heel erg bedankt!

Badge +3

Als u een Traject Vrij-abonnement hebt voor Amsterdam Zuid-Utrecht Centraal, dan valt het traject Duivendrecht-Utrecht Centraal onder dat abonnement en hoeft u alleen nog te betalen voor het traject Amsterdam Amstel-Duivendrecht (en de metro naar Amstel).

Reageer