beantwoord

Traject vrij tussenstations

  • 6 November 2023
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Ik heb een traject vrij abonnement Delft - Gouda. Wat is dan mijn traject, de route via Rotterdam of via Den Haag? Beide worden aangegeven door de NS routeplanner? Ik wil binnenkort een keer een tussenstop maken in Rotterdam en vroeg me af of dat dan gratis kan.

icon

Beste antwoord door Tochjo 6 November 2023, 13:59

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Met Traject Vrij mag u elke route nemen die de reisplanner aangeeft als u reist van begin- naar eindstation of omgekeerd. Immers, u checkt dan gewoon in in Delft (of Gouda) en weer uit in Gouda (of Delft) en het systeem heeft verder geen weet van de route die u genomen hebt.

Voor het onderweg in- en uitstappen geldt dat dit kosteloos kan op stations op de kortste route of een route die maximaal 10 zogeheten tariefeenheden langer is. Een tariefeenheid is ongeveer een kilometer. De route via Den Haag is de kortste met 37 tariefeenheden. Maar de route via Rotterdam is met 38 tariefeenheden minder dan 10 tariefeenheden langer. U mag dus zowel op de route via Den Haag als op de route via Rotterdam zonder extra kosten in- en uitchecken op elk tussengelegen station.

Reageer