Hi!
Ik heb gisteren (15-11-2021) een NS Flex Dal voordeel abonnement genomen en vandaag (16-11-2021) heb ik deze opgehaald. Ik was op mijn NS app aan het kijken of het gelukt was, maar toen zag ik ineens dat mijn saldo -€15,78 was. Terwijl het gisteren nog €11,85 was. Dus ben ik bij het kopje ‘transacties’ gaan kijken. En daar vond ik een transactie van -€27,63 gemaakt door klanten service. Nou was mijn vraag of dit normaal is?
Welkom bij de NS Community!
Bij een overstap naar NS Flex wordt het saldo van je kaart verwijderd, en dat is dus de € -27,63 met als vermelding € Klanten service.
Het saldo dat in de NS app (of Mijn NS) getoond wordt is het saldo na de laatste handeling bij een NS paaltje, poortje of kaartautomaat.
Reis je met andere (trein)vervoerders of bus/tram/metro, of laad je je kaart op in een supermarkt (of automatisch opladen), dan weet NS dat niet en toont nog steeds € 11,85.
Als het goed is staat daar ook een datum bij, dat is de laatste keer dat je kaart ‘gezien' is door NS apparatuur. Je daadwerkelijke saldo kan daar natuurlijk (later) flink van afwijken, maar het klopt in ieder geval als je € 27,63 vergoed krijgt.
Desnoods kan je kijken op www.ov-chipkaart.nl (de saldochecker), of beter nog met een Mijn OV-chip account voor alle transacties op je kaart.
NS Flex staat op je kaart als product Reizen op Rekening NS (trein en meestal ook bus/tram/metro).
Oh duidelijk! Bedankt voor uw snelle reactie !
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.