Trein abonnement geblokkeerd | NS Community
beantwoord

Trein abonnement geblokkeerd

  • 15 July 2022
  • 6 reacties
  • 500 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemiddag, 

Afgelopen week kreeg ik bericht dat de automatisch incasso van mijn NS flex + traject abonnement is mislukt. Binnen 24 uur waren deze toen ook van mijn kaart verwijderd en nu kan ik niet meer met de trein reizen, ook saldo opladen was niet meer mogelijk. Ik zou dolgraag deze factuur betalen maar op de gehele website kan ik niet terug vinden hoe groot het nog openstaande bedrag van de “gedeeltelijk betaalde”-factuur en hoe ik deze zou moeten betalen. Ook de klantenservice lijkt onmogelijk om via chat of telefoon contact mee te krijgen. 
 

Inmiddels heb ik wel al een reclame mail binnen over dat ik ervoor *gekozen* heb om NS flex te stoppen en of ik dit niet weer wil uitproberen 😠.

 

Weet iemand hoe ik de factuur kan betalen en mijn kaart kan deblokkeren? De dagelijkse dagkaartjes naar mijn werk beginnen namelijk zo duur te worden dat ik de factuur straks echt niet meer kan betalen….

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 15 July 2022, 10:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Liesa,

Het is niet gebruikelijk dat een abonnement direct wordt geblokkeerd/opgezegd na een mislukte incasso. Normaal gesproken zou je eerst betalingsherinneringen moeten ontvangen met daarin instructies hoe je het bedrag alsnog kunt overmaken.

Helaas kunnen we je er hier op deze community niet mee helpen. Je zult toch echt contact moeten opnemen met de klanteNService. Ze hebben het momenteel erg druk, dus het kan inderdaad even duren.

Precies zoals mr Freeze uitlegde is dit ook bij mij gebeurd en al.meteen een incassobureau bureau bij. Dit was in een periode dat ik op vakantie was en dat je denkt dat het wel effe goed komt met alles. En nooit tevoren heb ik een betalingachterstan of iets gehad. Het waren altijd hoge bedragen van zelfs 250 euro ineen maand omdat ik van de ene stad naar de ander reisde. Daarna is het gehele bedrag betaald en mn kaart werkt nog niet. 

Hallo khanssa en welkom bij de NS Community,

 

Wat spijtig dat je abonnement is geblokkeerd. Wij sturen altijd 2 herinneringen per mail en 1 per post voordat je pas echt te laat bent. Wat ik regelmatig zie is dat reizigers een herinnering krijgen van een nieuwe factuur waardoor het lijkt alsof het abonnement gelijk wordt geblokkeerd. Echter zijn er al meerdere herinneringen verstuurd voor een andere factuur en is de blokkade door een andere factuur gekomen. Zou je contact willen opnemen met onze klantenservice om navraag te doen of zou je in je mailbox willen kijken of er wellicht herinneringen zijn verstuurd voor een oudere factuur? 

Reputatie 7
Badge +3

Precies zoals mr Freeze uitlegde is dit ook bij mij gebeurd en al.meteen een incassobureau bureau bij. Dit was in een periode dat ik op vakantie was en dat je denkt dat het wel effe goed komt met alles. En nooit tevoren heb ik een betalingachterstan of iets gehad. Het waren altijd hoge bedragen van zelfs 250 euro ineen maand omdat ik van de ene stad naar de ander reisde. Daarna is het gehele bedrag betaald en mn kaart werkt nog niet. 

Blijkbaar is de incasso tijdens jouw vakantie mislukt en heb je de betalingsherinneringen gemist. Na een mislukte incasso heb je ongeveer 3 weken de tijd om alsnog te betalen voor het naar een incassobureau gaat. Ligt de betaling bij een incassobureau dan wordt jouw kaart geblokkeerd en abonnement opgezegd. Deblokkeren kan nadat je de factuur hebt betaald via de klantenservice.

Precies zoals mr Freeze uitlegde is dit ook bij mij gebeurd en al.meteen een incassobureau bureau bij. Dit was in een periode dat ik op vakantie was en dat je denkt dat het wel effe goed komt met alles. En nooit tevoren heb ik een betalingachterstan of iets gehad. Het waren altijd hoge bedragen van zelfs 250 euro ineen maand omdat ik van de ene stad naar de ander reisde. Daarna is het gehele bedrag betaald en mn kaart werkt nog niet. 

Je hebt er zelf voor getekend dat je het geld maandelijks klaar zult zetten voor de incasso. Als je je daar niet aan houdt en ook nog wekenlang niet bereikbaar bent moet je niet klagen dat je kaart geblokkeerd wordt, NS is geen gratis kredietbureau.

Overigens is het blokkeren van een kaart definitief, die zal dus sowieso niet meer gaan werken. Je kunt hooguit een nieuwe aanvragen. 

Badge +3

Overigens is het blokkeren van een kaart definitief, die zal dus sowieso niet meer gaan werken. Je kunt hooguit een nieuwe aanvragen. 

Dat is niet waar, de kaart zelf wordt niet geblokkeerd (want die is niet van NS dus dat mogen ze niet), maar er wordt een productblokkade op gezet.

Volgens mij is die wel te verwijderen, of vervalt na betaling aan het incassobureau.

Reageer