beantwoord

tweede kaart teeede abonnement

  • 9 April 2024
  • 13 reacties
  • 181 Bekeken

Ik wil een tweede ov kaart aanvragen en daar een trajectkaart opzetten voor werk. Ik heb al een dalvoordeel kaart die zeg ik snel op. Kan dit? Is de volgorde kaart maken dan toevoegen aan mijn NS account. Dan trajectabonnement er op zetten. Moet ik die uploaden dat product? Is het dat.ov kaart aanvragen doe ik op ov/chipkaart website. 

icon

Beste antwoord door Seinhuis 9 April 2024, 10:12

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt op de NS website een trajectabonnement op een nieuwe kaart aanvragen. De kaart is dan gratis.

Reputatie 3

Alle NS flex abonnementen kunt u een maand na aanvang dagelijks opzeggen of wijzigen. Een opzegging of wijziging gaat gelijk in.

 

U kunt ook uw trajectkaart op uw huidige OV chipkaart zetten. Zolang u een betaalde abonnement hebt dan krijgt u gratis een nieuwe OV chipkaart als de huidige bijna verloopt.

 

Dit doet u in uw NS account of telefonisch.

 

Met een Traject Vrij abonnement krijgt u ook 40% korting in de daluren en in het weekend.

Mijn kaart verloopt in September. 

Mijn kaart verloopt in September. 

Dan kun je via deze link terecht om het te gaan vervangen.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn kaart verloopt in September. 

Dan kun je het nieuwe abonnement nog op deze kaart zetten. Het abonnement gaat direct in. Je krijgt dan in september een nieuwe kaart. Of je bestelt met het nieuwe abonnement een nieuwe kaart mee. Jouw abonnement gaat over een week in.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn kaart verloopt in September. 

Dan kun je het nieuwe abonnement nog op deze kaart zetten. Het abonnement gaat direct in. Je krijgt dan in september een nieuwe kaart. Of je je bestelt met het nieuwe abonnement een nieuwe kaart mee. Je abonnement gaat over een week in.

Persoonlijk zou ik dan het abonnement op een gratis nieuwe kaart bestellen. Bij NS weet je maar nooit of het proces van kaartvernieuwing wel goed gaat, daar zijn hier genoeg voorbeelden van te vinden. 

 

Om het abonnement op een nieuwe kaart te bestellen, ga naar de abonnementpagina https://www.ns.nl/abonnementen/ , kies daar je abonnement, log in op je MijnNS account wanneer dat gevraagd wordt (of misschien was je al ingelogd) en kies dan “Ik wil een nieuwe OV-chipkaart bestellen" ipv je huidige kaart te selecteren.

 

 

Mijn kaart verloopt in September. 

Dan kun je het nieuwe abonnement nog op deze kaart zetten. Het abonnement gaat direct in. Je krijgt dan in september een nieuwe kaart. Of je je bestelt met het nieuwe abonnement een nieuwe kaart mee. Je abonnement gaat over een week in.

Persoonlijk zou ik dan het abonnement op een gratis nieuwe kaart bestellen. Bij NS weet je maar nooit of het proces van kaartvernieuwing wel goed gaat, daar zijn hier genoeg voorbeelden van te vinden. 

 

Om het abonnement op een nieuwe kaart te bestellen, ga naar de abonnementpagina https://www.ns.nl/abonnementen/ , kies daar je abonnement, log in op je MijnNS account wanneer dat gevraagd wordt (of misschien was je al ingelogd) en kies dan “Ik wil een nieuwe OV-chipkaart bestellen" ipv je huidige kaart te selecteren.

 

 

Dankjewel. Dan wordt de ov chipkaart in september automatisch vervangen begrijp ik. Krijg ik dan wel de mogelijkheid om er een nieuwe foto op te doen?

Mijn huidige kaart heeft rekening rijden. Als ik een nieuwe kaart bestel op ns met traject abonnement staat die dan automatisch op geld opladen? En moet ik dan regelen wat ik wil (rekening rijden of automatisch opladen). Duurt het een week om de kaart te krijgen? 

Reputatie 7
Badge +1

Mijn huidige kaart heeft rekening rijden. Als ik een nieuwe kaart bestel op ns met traject abonnement staat die dan automatisch op geld opladen? En moet ik dan regelen wat ik wil (rekening rijden of automatisch opladen). Duurt het een week om de kaart te krijgen? 

Nee ook de nieuwe kaart zal een Flex-abonnement worden. Dus incasso vooraf voor het traject en eventuele overige reizen achteraf. Het duurt inderdaad een week voor u de kaart in uw bezit hebt en soms duurt het ook langer helaas.

Reputatie 7
Badge +3

Dankjewel. Dan wordt de ov chipkaart in september automatisch vervangen begrijp ik. Krijg ik dan wel de mogelijkheid om er een nieuwe foto op te doen?

Als alles goed gaat wordt een kaart waarop een NS abonnement staat (geen Flex Basis) automatisch vervangen. NS stuurt daarvoor 10 weken voor de verloopdatum van de kaart een mail met het verzoek een nieuwe foto te uploaden, als alles goed gaat. Ik zeg met reden “als alles goed gaat” 2 keer omdat het nog wel eens mis gaat bij dit proces en dan ben je als abonnementhouder in onzekerheid of je kaart wel op tijd vernieuwd wordt of moet je alsnog zelf de kaartvernieuwing regelen. Bij nu het abonnement bestellen op een nieuwe kaart speelt dat niet. 

Een nieuwe kaart kan wel eerder dan een week in huis zijn, maar het abonnement kan pas op zijn vroegst een week na bestellen ingaan, om zo veel mogelijk te voorkomen dat het abonnement al ingegaan is en de kaart nog niet ontvangen (al gebeurt het ook nog wel eens dat het langer dan een week duurt voor de kaart binnen is, neem dan contact op met de klantenservice). Mocht je het nieuwe Flex Traject Vrij abonnement eerder dan die week nodig hebben, dan kun je beter je huidige Flex abonnement wijzigen naar Flex Traject Vrij, dat gaat dan direct in op de dag dat je de wijziging doet. 

Ik ga mijn abonnement wijzigen op mijn huidige kaart. Toch het gemakkelijkst. Kan ik het zondag wijzigen en het maandag in laten gaan? 

Reputatie 7
Badge +3

Als je zondag wijzigt gaat het ook zondag in. Een wijziging is altijd direct. 

Bedankt. 

Reageer