beantwoord

uitcheck fout, afgeschreven 20 euro

  • 28 February 2024
  • 5 reacties
  • 120 Bekeken

Beste NS-medewerker,

Vanmorgen ging ik met de trein richting Hoorn vanuit Purmerend Overwere. Ik checkte in met mijn betaalpas en toen ik uit wilde checken bij Hoorn stond er dat ik al was uitgecheckt. Wat erg vreemd was. Gelukkig werd ik door een NS-medewerker buiten de poortjes gelaten. Op de terugweg gebeurd vervolgens hetzelfde, normaal in checken en bij het uitchecken staat er dat ik al ben uitgecheckt. Ik kijk in mijn bandafschriften en zie dat er 2x 20 euro is afgeschreven terwijl dit ritje 4,70 kost. Ik hoop dat iemand mij kan helpen om mijn geld terug te krijgen, want de standaard vragenlijsten passen niet bij de situatie.

 

Met vriendelijke groet

 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 28 February 2024, 17:37

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5

Neem contact op met de klantenservice van NS. 

Reputatie 7
Badge +1

Neem contact op met de klantenservice van NS. 

In dit geval denk ik dat de klant bij OVPay moet zijn en niet bij de NS Klantenservice. https://www.ovpay.nl/reiskosten

 

“Ik kijk in mijn bankafschriften en zie dat er 2x 20 euro is afgeschreven terwijl dit ritje 4,70 kost.”

Badge +3

Ik dacht dat bij OVpay de incasso pas de volgende dag plaatsvond, en dan cumulatief dus één incasso voor alle reizen van de dag ervoor?

Kijk inderdaad eerst even bij OVpay https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht

Reputatie 5

Neem contact op met de klantenservice van NS. 

In dit geval denk ik dat de klant bij OVPay moet zijn en niet bij de NS Klantenservice. https://www.ovpay.nl/reiskosten

 

“Ik kijk in mijn bankafschriften en zie dat er 2x 20 euro is afgeschreven terwijl dit ritje 4,70 kost.”

Maar er is 2×20 euro afgeschreven, en dat is het correctie tarief van NS.

Badge +3

Maar er is 2×20 euro afgeschreven, en dat is het correctie tarief van NS.

20 euro is ook wat OVpay rekent voor een incomplete reis (missende in/uitcheck).

Dit gebeurt ook als je incheckt met je bankpas en uitcheckt met een telefoon waar diezelfde pas aan gekoppeld is.

Ik vind de melding vreemd dat een paaltje (Purmerend) en poortje (Hoorn) aangeven dat je al bent uitgecheckt, maar de uitcheck voor de heenweg ontbreekt dan in ieder geval want een medewerker heeft je erdoor gelaten.

Als Hoorn geen poortjes had zou de incheck voor de terugweg een uitcheck moeten opleveren (als dat binnen 6 uur was).

Als de incheck in Purmerend mislukt was zou een poortje in Hoorn je gewoon naar buiten moeten laten, maar als je dan naar buiten gelaten bent door een medewerker dan heb je die heenreis helemaal niet gemaakt en kan daar dus nooit 20 euro voor afgetikt worden.

Die ene 20 euro lijkt dus om een reis van gisteren (of eerder) te gaan, de andere ook trouwens want reizen van vandaag worden pas morgen afgeschreven.

Als met ‘betaalpas’ een ov-chipkaart bedoeld wordt zou het nog om automatisch opladen kunnen gaan (met 20 euro per keer), maar dat wordt pas veel later afgeschreven. Zie de info op je bankafschrift.

Reageer