beantwoord

Verlopen voordeeluren kaart

  • 4 January 2023
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Ik wil graag reizen met mijn dal voordeeluren kaart. Maar deze is verlopen.Hoe nu verder.

icon

Beste antwoord door Daniël NS 4 January 2023, 18:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat vraag ik me ook af. En ook of dit misschien maar bij een klein percentage het geval is van alle verlopen kaarten met NS abonnement misgaat en dat het in de meeste gevallen misschien wel goed gaat. Degene bij wie het wel goed gaat komen dit natuurlijk niet hier melden.

Eerder gaf een moderator hier al aan dat er binnen NS zeker naar gekeken werd naar de meldingen dat het proces niet goed was gegaan. Ik ben er wel benieuwd naar of er een oorzaak te vinden is waarom er nu sinds deze zomer opeens zoveel meer meldingen zijn dat kaarten niet vernieuwd worden vanuit NS. Heeft het te maken met het personeelstekort (daar worden nu veel dingen die niet lekker lopen op gegooid), zijn er systeemproblemen (niet ondenkbaar bij NS) of heeft het misschien te maken dat nu steeds meer abonnementhoudere Flex hebben waarbij het misschien anders loopt dan bij saldo abonnementen? Of misschien heel wat anders…..? 

Reputatie 6

Ik vraag me af hoe vaak dit proces vastloopt cq een pasfoto ontbreekt en niet aangevraagd wordt. Ik zit zelf nu op 8 weken voordat mijn chipkaart met NS Flex Dal Voordeel vervalt maar ik weet alleen door dit forum hoe/wanneer je je zorgen moet gaan maken...

Reputatie 6

Hey Jeroen26. Welkom bij de NS Community.

Met een lopend Dal Voordeel product krijg je normaal een vervangende pas van ons voordat de eerste verloopt. Het kan zijn dat het process ergens vast is gelopen of dat we geen pasfoto van je hebben, dan is het helaas niet mogelijk om dit te vervangen. Ik raad je nu aan om contact op te zoeken met de klantenservice om een vergoeding aan te vragen van de kosten van een kaartvervanging en de kaartvervanging zelve aan te vragen via de OV-chipkaartservice hier. Verder is het ook mogelijk om codes aan te vragen voor het tijdelijk gebruiken van je product via e-tickets.

Reputatie 7
Badge

Een nieuwe aanvragen, heeft u hierover geen bericht gehad?

Reageer