beantwoord

Vervalt mijn weekendabonnnement gelijk bij wisselen Studentenreisproduct?

  • 24 February 2022
  • 3 reacties
  • 1490 Bekeken

Als ik mijn Studentenreisproduct omzet van een weekendabonnement naar een weekabonnement staat er online dat ik het nieuwe abonnement binnen 5 werkdagen kan ophalen. Wat ik me echter afvroeg was of mijn weekend abonnement dan actief blijft tot ik dit nieuwe product ophaal, of dat het dan gelijk wordt stopgezet als ik het omzetten aanvraag.

icon

Beste antwoord door Robert B 24 February 2022, 18:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Robin en welkom bij de NS Community! 
Het Studentenreisproduct is geen product van NS. Het zou mij logisch lijken dat het Studenten weekendabonnement actief blijft totdat je de wijziging hebt opgehaald bij de automaat. Voor alle zekerheid kun je dit nog navragen bij de klantenservice van het Studentenreisproduct via 0900-0980 of via Twitter naar @SRP_online.

Reputatie 7
Badge +1

Lesje logies nadenken:

met het OUDE systeem, waar DUO en al die stud-OV nog mee werken, wordt pas door het ´ophalen´ de nieuwe situatie vanaf dat moment van kracht. Kan je ook eigenlijk altijd zien bij de insjek qua boodschap.

Met het NIEUWE FLEX systeem-geldt dus inmiddels voor het overgrote deel van de gewone NS-klantjes, gaat de wijziging in op/meteen na het moment van elektronisch wijzigen, wordt enkel in wat ´back-office´ heet geregistreerd en kan je ook nooit meer zien als melding bij INsjek.

Daarom herhaal ik nog maar eens dat studenten op tertiair nivo eerst een cursusje-hoeft hooguit 20/30 minutekes te duren, OV + sjipjeskaartkunde zouden diene te moeten volgen. kan best met zo´n heel erg in opgeleukt youtube fimpie.

Badge +3

Als ik mijn Studentenreisproduct omzet van een weekendabonnement naar een weekabonnement staat er online dat ik het nieuwe abonnement binnen 5 werkdagen kan ophalen. Wat ik me echter afvroeg was of mijn weekend abonnement dan actief blijft tot ik dit nieuwe product ophaal, of dat het dan gelijk wordt stopgezet als ik het omzetten aanvraag.

Wat er op je kaart staat is leidend, dus zolang je de bestelling/wijziging nog niet opgehaald hebt verandert er niets.

Bij een weekend-SRP zie je bij in/uitchecken in het weekend (vanaf vrijdag 12.00) Student Weekend Vrij, en doordeweeks Student Weekend Korting*

Na het ophalen van de wijziging wordt dat doordeweeks Student Week Vrij, en op zaterdag en zondag Student Week Korting.

NS Flex is iets compleet anders, dat staat altijd op een kaart als Reizen op Rekening NS en daar kan je een kortings/vrij reizen abonnement aan hangen. Wijzigingen binnen NS Flex zijn administratief en gaan per direct in (hoef je dus niet op te halen).

* Behalve op di/wo/do/vr tussen 04.00 en 09.00, dan reis je op voltarief.

Reageer