beantwoord

vervanging bijabonnement

  • 16 February 2022
  • 8 reacties
  • 279 Bekeken

Goedemiddag, wij hebben een 1e klas Dalvrij + bijabonnement. Het bijabonnement gaat per 1 maart vervallen. Deze week een mail ontvangen van de NS om als vervanging/compensatie een Flex Dal Vrij met korting te kunnen aanschaffen. Helaas biedt deze mail alleen korting aan voor de 2e klas abonnementen. Volgens de telefonische klantenservice geldt het wel degelijk ook voor de 1e klas. Echter hoe kunnen we deze nu bestellen? Wie heeft ervaring? 

icon

Beste antwoord door Denice NS 16 February 2022, 13:17

Bekijk origineel

8 reacties

Dag Henk. Welkom bij de Community.

De korting wordt ook toegepast als je ‘standaard 1e klas reizen’ aan het NS Flex Dal Vrij abonnement toevoegt. Uiteindelijk betaal je dan € 88,66 per maand voor het NS Flex Dal Vrij abonnement met standaard 1e klas reizen. 

Voor mij was onduidelijk of je bij het Dalvrij flex abonnement de 65+ plus korting kreeg. Ook telefonisch was er geen duidelijkheid. Pas bij bestellen werd de korting wel gehanteerd. 

Bedankt ik zie de korting inmiddels staan maar hoe bestel ik een nieuw flex abonnement voor mijn vrouw want die heeft per slot van rekening een bijabonnement. De mail over het bijabonnement is gericht aan mij en tijdens het bestelproces wordt gezegd als je voor iemand anders besteld dien je een nieuw account aan te maken. Dit gedaan; echter dan komt de korting voor het overstappen van bijabonnement naar flex niet meer te voorschijn. Wie heeft een oplossing. Waarom kunnen we niet gewoon een simpel naar een loket op het treinstation om dit te regelen. We hebben er nu al weer uren aan besteed en je blijft maar in een rondje draaien.

Badge +3

Bij een loket zou het moeten lukken, vooropgesteld dat men daar op de hoogte is van het verplicht ‘verflexen’ van bijabonnementen per 1 maart 2022.

Voor zover ik het begrijp (heb geen bijabonnementen en ben ook geen 65+) kan je het beste gewoon NS Flex Dal Vrij bestellen (via de webshop) want dat is voor 65+ stukken goedkoper dan de aanbieding (1 jaar korting) van NS.

Dal Vrij 65+ kost € 46,80 en de bijabonnement-aanbieding van NS is 35% korting (voor een jaar) op € 107,90 dus kost € 70,14 (2e klas).

In de webshop geef je dan aan dat je nieuwe klant bent, en bestelt het op een ander e-mailadres (van je vrouw) dat niet bij NS bekend is. Er zal dan automatisch een nieuwe Mijn NS account aangemaakt worden (ander klantnummer).

En heb je bijv. een Gmail account, dan kan je als adres ook jouwnaam+vrouw @ gmail.com opgeven, want dan komen e-mails gewoon in dezelfde mailbox terecht.

Kies bij het bestellen van Flex Dal Vrij als ingangsdatum 1 maart 2022. Per die datum kan het opgehaald worden (bij automaat op station of supermarkt), daar krijg je nog een mail over.

Dag Robert, bedankt! Wij zijn zelf ook nog geen 65 en bij het bestellen wordt duidelijk aangegeven dat je niet voor een ander kunt bestellen. Aan het loket weet men meestal niet veel is mijn ervaring in het verleden. Die verwijzen je weer naar de internetsite😀. Bellen met de klantenservice leverde deze week niets op helaas.

Badge +3

Dag Robert, bedankt! Wij zijn zelf ook nog geen 65 en bij het bestellen wordt duidelijk aangegeven dat je niet voor een ander kunt bestellen. Aan het loket weet men meestal niet veel is mijn ervaring in het verleden. Die verwijzen je weer naar de internetsite😀. Bellen met de klantenservice leverde deze week niets op helaas.

Ah, oke bij nog geen 65 moet in ieder geval het bijabonnement ‘ontkoppeld’ worden maar de instructies in de mail laten blijkbaar te wensen over.

Je kunt dezelfde weg volgen als ik eerder omschreef (nieuwe account/klantnummer voor je vrouw) en kunt daarbij blijkbaar een code invoeren voor de korting.

Klantenservice is wegens de storm waarschijnlijk zwaar overbelast, maar ja het is nog geen 1 maart dus tijd genoeg om dat later te regelen.

Reputatie 7
Badge

Het is wel van belang om op de link te klikken in de bewuste email. Het zou dan goed moeten gaan.

Reputatie 7
Badge +4

De oude bijabonnementen geven veel gedoe. Voor een 65 plusser is het € 46,80 of €73,30  (1e klas )per maand per persoon bij een ‘los’ abonnement. In een paar minuten in huis via een account op het Internet. Bijabonnementen werken nu al niet goed en de toekomst ervan is zeer onzeker.

 

€46,80 per maand is een mooie pret/prijsverhouding want u heeft elke dag vrij reizen zolang u incheckt buiten de spits. U mag uw reis in de spits afmaken, ook als u in de spits verder moet met een andere vervoerder.

Bij nog geen 65 gelden de normale tarieven, en dat is een afweging, omdat het reisgedrag van Dalvrijreizigers boven de zestig meestal anders is.

Maar goed, als het bijabonnement nog lukt, helpt het toch iets, al werkt het niet erg overzichtelijk.

Reageer