beantwoord

Voordeelurenabonnementen met 7 papieren Dag Voordeelurenkaarten & de aangekondigde wijzigingen

  • 10 November 2019
  • 60 reacties
  • 1773 Bekeken

NB. Niet meer in de middagspits mogen reizen met 40% korting zal er wel onder vallen, maar wat met de 7 papieren Dag voordeelurenkaarten, waar je als abonnementhouder ruim 10 euro per contractjaar extra voor betaalt? Krijgt deze groep Voordeeluren abonnementshouders ook nog persoonlijk bericht van de NS? Dat lijkt zeer wenselijk en wanneer wordt die mail/brief verzonden? Tot op heden ontving ik geen enkel bericht en mis ik informatie over dit abonnement van de NS in de berichtgeving in de media. Klantenservice kan mij hier niet in helpen. De medewerkers blijven alleen verwijzen naar wat bekend is over de digitale keuzedagen. Zijn zij wel/genoeg geïnformeerd? 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 November 2019, 09:49

Bekijk origineel

60 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat nu gebeurt is dat aan de unieke uitzonderingspositie van de houders van een VDU na jaren een eind komt. De overgrote meerderheid van de treinreizigers had al te maken met de dure spitstarieven, dat wordt nu gelijk getrokken.


Een uitzonderingspositie met een flink prijskaartje. Waar anderen een dal voordeel voor €29 konden aanschaffen en korting op het volgende abonnement bedingen, betaalden VDU'ers jarenlang meer dan €60 en hadden zelfs tot een paar jaar geleden tussen 4 en 9 uur geen korting i.t.t. dal voordeel.

Reputatie 7
Badge +3

Er is natuurlijk het vervelende detail dat je na omchecken naar een andere vervoerder in de middagspits niet meer met korting reist met een (uitgekleed) Voordeelurenabonnement. Dan zul je echt moeten overstappen naar een Flex-abonnement.


Maar met Flex geen keuzedagen…..

Reputatie 7
Badge +3

Wat nu gebeurt is dat aan de unieke uitzonderingspositie van de houders van een VDU na jaren een eind komt. De overgrote meerderheid van de treinreizigers had al te maken met de dure spitstarieven, dat wordt nu gelijk getrokken.


Een uitzonderingspositie met een flink prijskaartje. Waar anderen een dal voordeel voor €29 konden aanschaffen en korting op het volgende abonnement bedingen, betaalden VDU'ers jarenlang meer dan €60 en hadden zelfs tot een paar jaar geleden tussen 4 en 9 uur geen korting i.t.t. dal voordeel.

Als dat prijskaartje voor sommige VDU houders te hoog was hadden ze altijd nog de keuze om het abonnement op te zeggen en het goedkopere Dal Voordeel te nemen. Maar blijkbaar was voor velen het prijskaartje niet te hoog en hebben ze abonnement behouden.

Natuurlijk bepaalt de NS onder welke voorwaarden iemand reist. Met een VDU kun je in de toekomst  gewoon het beste op een zaterdag of zondag reizen. Als je op andere dagen en tijden moet reizen  ben je duurder uit. De vraag blijft of bepaalde zaken in de maatschappij een voorziening of een bedrijf zijn. Spoorwinkel zegt mij al genoeg.

Badge +3

Met een VDU kun je in de toekomst  gewoon het beste op een zaterdag of zondag reizen.

Daar heb je geen VDU voor nodig, Flex Weekend Voordeel voor €2 per maand is dan voldoende voor hetzelfde (40% korting in het weekend).

Of neem een maandje Weekend Vrij (€31) dan kan je 5 weekenden (plus vrijdagavonden vanaf 18:30) kris kras door heel Nederland.

(dit alles vooropgesteld dat je geen 60+ Keuzedagen hebt).

Goedemorgen m.grotens en welkom bij de NS Community!

Ik vind het vreemd om te lezen dat je geen communicatie hebt ontvangen over de wijzigingen. Alle gebruikers van een abonnement wat een wijziging ondervindt hebben ofwel een e-mail ofwel een brief gekregen met informatie hierover. Hoe dan ook, ook voor de papieren Keuzedagen zoals ik begrijp dat jij ze hebt geldt dat je ze kunt blijven houden als je ze al hebt. De reistijden veranderen wel, zoals je al verwachtte. Nadat je ze stopzet, kunnen ze niet opnieuw worden aangeschaft.

Heb nu Voordeelurenabonnement en dat wordt Dal Voordeel, maar ik heb papieren kaatjes en ik snap niet goed wat de bedoeling is met deze kaartjes.

Dit staat in de mail:

Dit verandert er in de productvoorwaarden.
De mogelijkheid om de wat duurdere papieren Keuzedagen nieuw te bestellen bij uw abonnement vervalt op 1 maart 2022. We stoppen namelijk met de verkoop van papieren Keuzedagen. Als u al papieren Keuzedagen heeft, worden deze wél nog verlengd na 1 maart 2022.

Wil dit zeggen dat ik de papieren kaartjes gewoon verder krijg?

Met vriendelijke groet

H. Jansen

Als u ze al heeft houdt u ze. Als u nu elektronische keuzedagen hebt kunt u na 1 maart niet meer overstappen op papieren kaartjes.

De bedoeling is om sowieso met de keuzedagen te gaan stoppen en ze te gaan uitfaseren zodra er een ander alternatief is. Dat uitfaseren zal geleidelijk gebeuren waarbij bestaande klanten ze nog een tijdje kunnen behouden. 

Als u ze al heeft houdt u ze. Als u nu elektronische keuzedagen hebt kunt u na 1 maart niet meer overstappen op papieren kaartjes.

De bedoeling is om sowieso met de keuzedagen te gaan stoppen en ze te gaan uitfaseren zodra er een ander alternatief is. Dat uitfaseren zal geleidelijk gebeuren waarbij bestaande klanten ze nog een tijdje kunnen behouden. 

Bedankt, ik makte mij al zorgen dat ik het abo moest opzeggen.

Gr. H. Jansen

Reputatie 7
Badge +4

Het grootste deel van de nog bestaande VDU is in handen van senioren en daarvan is het grootste deel enkel vanwege die keuzedagen. Als ieder gewoon de mogelijkheid zou krijgen 3 keuzedagen @ 39 eur te kopen zonder verder aanhangend verplicht ABO ben je even duur uit. 

 

Nee, want het probleem is juist dat NS maar één setje per jaar wil gaan verstrekken. Het wordt dan nog steeds gekoppeld aan een chipkaart wat logisch is om voorspelbare ellende te voorkomen. De chipkaart is ook het controlemiddel om vast te stellen of iemand 60 jaar of ouder is.Dit voorstel met Flexdagen is alleen maar nadelig voor senioren. Het wordt steeds uitgesteld en afstel zou het beste zijn.

Stop met het idee van Keuzedagen met Flex en hou alles zoals het is. Alle senioren blij. Het hoeft helemaal niet verflext te worden en een eenvoudig kortingsabonnement moet er toch blijven. Ik kan me wel voorstellen dat mensen de hik krijgen van de onzekerheid er over.

Stop met het idee van Keuzedagen met Flex en hou alles zoals het is. Alle senioren blij. Het hoeft helemaal niet verflext te worden en een eenvoudig kortingsabonnement moet er toch blijven. Ik kan me wel voorstellen dat mensen de hik krijgen van de onzekerheid er over.

Stop gewoon met keuzedagen. Er is geen reden om senioren (zoals ook ik) extraatjes te geven.

Reageer