Skip to main content

Ik heb een perdoonlijke OV-Chip van NS op mijn naam. En er staat huidig geen abbonement op. En er is ook nooit een abbonement op geactiveerd nog. Op laatste moment heb ik deze gewijzigd. Kan ik hiermee toch betalen in bijv. alle bussen in Nederland?

Bijv. in Drenthe, Hoogeveen?

Het is me niet helemaal wat u bedoelt met “op laatste moment heb ik deze gewijzigd", maar in het algemeen kan een persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement gebruikt worden om te betalen in al het openbaar vervoer door er voor de reis voldoende saldo op te laden en dan gewoon in en uit te checken. Dus ja, u kunt met deze kaart ook met de bus reizen.

Het is me niet helemaal wat u bedoelt met “op laatste moment heb ik deze gewijzigd", maar in het algemeen kan een persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement gebruikt worden om te betalen in al het openbaar vervoer door er voor de reis voldoende saldo op te laden en dan gewoon in en uit te checken. Dus ja, u kunt met deze kaart ook met de bus reizen.

Ah, dus ik moet toch zelf eerst geld op de kaart zetten alvorens ermee te kunnen reizen. Ondanks dat dit een persoonlijke OVChip-kaart betreft. Die informatie miste ik dus. Zul je zien dan sta in de bus en probeer ik het. Maar krijg dan te horen, neehoor u moet de kaart eerst zelf opladen. En dan kan ik niet mee. Echt Nederland weer.

Ah, dus ik moet er toch zelf geld op de kaart zetten alvorens ermee te kunnen reizen. Ondanks dat dit een persoonlijke OVChip-kaart betreft. Die informatie miste ik dus. Zul je zien dan sta in dd bus fn probeer ik het. Maar krijg dan te horen, neehoor u moet de kaart eerst zelf opladen. En dan kan ik niet mee. Echt Nederland weer.

Als u er toch geen abonnement op hebt staan kunt u net zo goed op uw bankpas reizen. Dan worden de kosten automatisch van uw bankrekening afgeschreven, hoeft u nooit op te laden en loopt u ook geen risico dat het saldo te laag is.

U kunt bij veel supermarkten of op elk treinstation saldo op uw OV chipkaart zetten. Ook kunt u automatisch opladen aanzetten. Hou rekening mee dat u voor bus minimaal €4 saldo moet hebben (sommige bussen hogere tarief) om in te kunnen checken, voor trein €20.

U kunt ook in en uitchecken met uw pinpas of creditcard. De volgende dag wordt automatisch het juiste bedrag afgeschreven.

Abonnementen kunnen alleen op OV chipkaart geladen worden.

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust.

U kunt bij veel supermarkten of op elk treinstation saldo op uw OV chipkaart zetten. Ook kunt u automatisch opladen aanzetten. Hou rekening mee dat u voor bus minimaal €4 saldo moet hebben (sommige bussen hogere tarief), voor trein €20.

U kunt ook in en uitchecken met uw pinpas of creditcard. Abonnementen kunnen alleen op OV chipkaart geladen worden.

In de meeste bussen kan je ook bij de buschauffeur de ov chipkaart opladen en in sommige trams kan je het opladen bij een automaat. 

Is het bij een persoonlijke kaart niet €10 in de trein? 

In de meeste bussen kan je ook bij de buschauffeur de ov chipkaart opladen 

Waar kan dat? Heb ik nog nooit gehoord.

Ah, dus ik moet er toch zelf geld op de kaart zetten alvorens ermee te kunnen reizen. Ondanks dat dit een persoonlijke OVChip-kaart betreft. Die informatie miste ik dus. Zul je zien dan sta in dd bus fn probeer ik het. Maar krijg dan te horen, neehoor u moet de kaart eerst zelf opladen. En dan kan ik niet mee. Echt Nederland weer.

Als u er toch geen abonnement op hebt staan kunt u net zo goed op uw bankpas reizen. Dan worden de kosten automatisch van uw bankrekening afgeschreven, hoeft u nooit op te laden en loopt u ook geen risico dat het saldo te laag is.

Nee dat werkt niet op mijn bankpas. De chip doet het niet. Al geprobeerd. Welkom in de moderne wereld waar een papieren kaartje betrouwbaarder blijkt te zijn.

Reageer