beantwoord

Vraagje

  • 30 September 2023
  • 9 reacties
  • 148 Bekeken

Ik reis nooit met de trein. Nu wil ik komend weekend met m'n moeder 1nacht weg. Dus zaterdag heen reizen, zondag terug. Is het dan voordeliger om zo'n flex abonnement af te sluiten (= nu zo'n aanbieding)? En hoe werkt dat? Als ik die aflsuit, kan ik dan een kaartje met korting bestellen? En het abonnement ook weer uitzetten?

icon

Beste antwoord door MoDe 30 September 2023, 23:35

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De aanbieding flex dal voordeel voor €2,50 geldt tot 1 oktober, je moet dus snel zijn. Dit abonnement kun je na een maand naar basis zetten, je betaalt dan geen abonnementskosten.

Je kunt het abonnement op een nieuwe persoonlijke kaart bestellen, dan duurt het een week voor je die in huis hebt.

Als je op 2 dagen samenreist in de daluren is dat zeker voordelig. Jij checkt in en uit met jouw ov chipkaart waarop het abonnement staat en jouw moeder koopt een kaartje met samenreiskorting

 

Dankjewl! Maar ik heb geen ov kaart. En we willen za.dag al gaan... lukt het dan ook?!

En tm 8 oktober dacht ik?!

Reputatie 7
Badge +3

Dankjewl! Maar ik heb geen ov kaart. En we willen za.dag al gaan... lukt het dan ook?!

Bij het meebestellen van een nieuwe kaart is de vroegst mogelijke ingangsdatum 7 dagen na de besteldatum. Nu op dit tijdstip (1 oktober 00:29) is het nog mogelijk zaterdag 7 oktober te kiezen als ingangsdatum. Wacht je te lang dan zal de vroegst mogelijke datum zondag 8 oktober zijn en kun je komende zaterdg dus geen gebruik maken van het abonnement. 

Dankjewel!! Helaas net proberen te bestellen en ben toch te laat :( Ingangsdatum is dan 8e.

Badge +3

Dat is jammer, want wat je anders had kunnen doen is een losse persoonlijke kaart bestellen voor € 7,50 en zodra je die binnen had (meestal na een dag of 3) er NS Flex op zetten. Maar ja, de aanbieding Dal Voordeel voor € 2,50 is vandaag (1 oktober) laatste dag.

Reputatie 7
Badge +3

Nee hoor, die Dal Voordeel is nu t/m 8 oktober

Maar zelf een kaart bestellen bij OV-chipkaart kost je wel weer €7,50 die je niet hebt als je de kaart meebestelt met het NS abonnement waardoor het voordeel al weer iets minder is. 

Badge +3

Nee hoor, die Dal Voordeel is nu t/m 8 oktober

Ah, da’s mooi

Maar zelf een kaart bestellen bij OV-chipkaart kost je wel weer €7,50 die je niet hebt als je de kaart meebestelt met het NS abonnement waardoor het voordeel al weer iets minder is. 

Tja, voor één weekendje Dal Voordeel is het minder, maar misschien is een maandje Weekend Vrij een optie als je een boel kilometers gaat maken?

En als 1 persoon Flex Dal Voordeel neemt kan de ander mee met Samenreiskorting dus dan deel je de kosten voor die kaart eigenlijk. Totale investering € 10,00 voor 2 personen dus.

Reputatie 7
Badge +3

ATja, voor één weekendje Dal Voordeel is het minder, maar misschien is een maandje Weekend Vrij een optie als je een boel kilometers gaat maken?

Zonder te weten welke reis van waar naar waar er gemaakt kan worden is dat niet te zeggen. het maakt nogal verschil of je van Groningen naar Maasticht gaat of van Groningen naar Zwolle. 

Als het echt alleen voor dit ene weekend is en het anders tegen het maximumtarief (€29,40 enkele reis) is, zou je ook een Groepsticket kunnen overwegen. Met een groepsticket voor 2 personen is het €34 voor een enkele reis (per persoon dus €17). Ene dag heen en andere dag terug wordt dan €68 totaal / €34 per persoon. Heb je ook geen gedoe met een OV-chipkaart bestellen en de kosten ervan. 

Reageer