beantwoord

Vragen over wat je moet betalen als je overstapt naar een nieuw abonnement voordat je abonnement afloopt

  • 1 November 2023
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Mijn bestaande abonnement moest op de 5e van elke maand worden verlengd. Toen ik op 31 oktober overstapte op gratis weekenden, werd mijn abonnement ineens 2,5 + 38,35, waardoor mijn abonnement 44,14 werd. Ik dacht dat de veranderde abonnementsprijs zou ingaan op de 5e van de volgende maand, maar betekent dit in dit geval dat alle 44,14 op 5 november wordt afgehaald als ik terugkom? In mijn abonnementen is de ingangsdatum voor het nieuwe abonnementstarief 31 oktober.

icon

Beste antwoord door Momo 1 November 2023, 01:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij NS Flex blijft je factuurdatum altijd gelijk, ook als je naar een ander Flex abonnement wijzigt. Als je een paar dagen voor je factuurdatum wijzigt betaal je dus voor die paar dagen tot je factuurdatum en daarna nog de komende maand vooruit voor je nieuwe abonnement. Daarnaast ontvang je nog een paar dagen terug van je vooruitbetaalde oude abonnement. 

Ik was oorspronkelijk geabonneerd op NS Flex Dal Voordeel en de 5e van elke maand was mijn abonnementsdatum. Dit is nu echter veranderd naar 31 oktober omdat ze zijn overgestapt op NS Flex Weekend Vrij. 

Ik ben bang dat ik voor alles moet betalen. 

Reputatie 7
Badge +3

Maar wat was altijd je factuurdatum? Dat kun je zien in je betaaloverzicht. Als dat de 5e was en je hebt van het ene Flex abonnement gewijzigd naar een ander dan blijft dat de 5e. Als dat de 31e was dan blijft het de 31e. Alleen als je eerst je oude Flex contract geheel hebt opgezegd en van de kaart verwijderd hebt en daarna een nieuw Flex aangaat wijzigt de factuurdatum. Sowieso betaal je het abonnement altijd voor het aantal dagen dat je het hebt. Als jouw fatuurdatum de 5e is en je wijzigt het 31 oktober dan betaal je dus van 31 oktober t/m 4 november en daar van 5 november t/m 4 december vooruit. Wijzig je het 30 november weer dan krijg weer wat terug van 30 november t/m 4 december. 

Wacht gewoon je facturen af. Je zult wel eerst een tussentijdse factuur krijgen vanaf de wijzigingsdatum tot aan je factuurdatum. En als je hiervoor Flex Dal Voordeel had krijg je daar nog het bedrag voor de paar dagen van wijzigingsdatum tot aan factuurdatum terug. Let vooral niet op het tellertje “Kosten deze periode” want dat geeft rond wijzigingen van abonnement altijd een verkeerd abonnementsbedrag aan. 

Reageer