Waar kan ik vinden welke geldige keuzedagen vrij reizen en ik nog heb bij mij voordeelurenabonnement | NS Community
beantwoord

Waar kan ik vinden welke geldige keuzedagen vrij reizen en ik nog heb bij mij voordeelurenabonnement


Waar kan ik vinden welke geldige keuzedagen vrij reizen en welke periodes, ik nog heb bij mij voordeelurenabonnement
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 May 2014, 11:12

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo Frits,

Ik neem aan dat je nog de oude voordeelurenkaart hebt van voor 2011. en inmiddels ook de keuzedagen "verchipt" aangeboden krijgt en niet meer inde vorm van papieren kaartjes.
Als je een account heb onder MijnNS en daar ook je OV-chipkaart aan gekoppeld hebt, kun je via dat account zien welke keuzedagen inmiddels zijn gebruikt en welke er nog klaar staan om opgehaald te worden.
In het laatste geval is dat uitsluitend de keuzedag die voor de huidige periode van 2 maanden geldig is en eventueel de dag die het hele jaar geldig is (voor zover je die nog niet hebt gebruikt).

Je zou het ook bij de NS kaartautomaat op het station kunnen bekijken door je OV-chipkaart voor de kaartlezer te houden en dan op het scherm aan de linkerkant te kiezen voor "ophalen bestellingen".
Je krijgt dan op het scherm te zien of de keuzedag voor de huidige periode nog beschikbaar is en of ook de dag voor het hele jaar nog klaar staat.

Keuzedagen die pas in de toekomst geldig zijn worden de dag voordat zij geldig worden pas klaar gezet. Die zul je dus nog nergens zien. Maar dat is een kwestie van tellen. Je weet tot wanneer het abonnement geldig is, dus kan je makkelijk terugtellen hoeveel dagen je nog tegoed hebt.
In het boekje wat je bij de brief over die nieuwe vorm van keuzedagen hebt gehad zit achterin een mooi kaartje waarop je precies kunt bijhouden wanneer je welke keuzedag hebt gebruikt.

Als je een keuzedag bij het station op je OV-chipkaart wilt zetten, kies dan voor "ophalen keuzedag".
Dan wordt de keuzedagdie het eerst komt te vervallen (doorgaans de keuzedag voor de lopende periode van 2 maanden) op je OV-chipkaart gezet.

Doe doet echter pas vlak voordat je er daadwerkelijk mee wilt gaan reizen. Als je dat ruim tevoren doet en je gaat tussentijds nog even met de trein mee, dan wordt voor dat korte stukje ook die keuzedag als eerste geactiveerd en dat is natuurlijk niet altijd de bedoeling.

vr.gr
Hans
Dank je wel Hans.
Alleen: ik heb al uuuuuuren gezocht op mijnNS en ik heb al mijn chipkaart gelinkt met mijn NS etc. etc. maar alles wat ik vind is algemene info over keuzedagen en nergens iets over MIJN keuzedagen. Weet jij waar dat precies staat???
Badge
Wanneer heb je je OV-chipkaart gekoppeld met je Mijn NS account? Na het koppelen duurt het even voor dit zichtbaar is in Mijn NS. Mijn NS moet dan nog bijgewerkt worden. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'.
Dank je wel Hans.
Alleen: ik heb al uuuuuuren gezocht op mijnNS en ik heb al mijn chipkaart gelinkt met mijn NS etc. etc. maar alles wat ik vind is algemene info over keuzedagen en nergens iets over MIJN keuzedagen. Weet jij waar dat precies staat???


Hallo Frits,

Ik heb eens even bij mijzelf gekeken.
Zodra ik inlog op MijnNS, krijg ik op de startpagina al meteen een mededeling dat ik de keuzedag voor de huidige periode van 2 maanden kan ophalen en ook dat de keuzedag van de vorige periode is opgehaald.
Ik heb dan nog een mogelijkheid om te klikken op "naar mijn meldingen" waar ik wat aanvullende informatie krijg over wanneer die keuzedag is opgehaald.

Als ik in het hoofdmenu op "mijn producten" klik, krijg ik de gegevens over mijn voordeelurenabonnement te zien, met rechts een aantal links.
Eén daarvan is "tonen op te halen produkten" en als ik daar op klik krijg ik keurig 2 keuzedagen te zien, t.w. die ene dag die het hele jaar geldig is en de dag voor de huidige periode.

En zoals Leny al aangeeft hebben systemen vaak enige tijd (soms wel 24 uur) nodig om "bij de tijd" te komen.

Hoop je wat verder op weg te hebben kunnen helpen.

vr.gr.
Hans

Dank Hans, bij mij staat dat allemaal niet. Ik ga maar eens bellen, er zal wel iets mis zijn...

Wanneer heb je je OV-chipkaart gekoppeld met je Mijn NS account? Na het koppelen duurt het even voor dit zichtbaar is in Mijn NS. Mijn NS moet dan nog bijgewerkt worden. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'.
Dank Leny, na 24 uur nog steeds niets. Ik ga maar eens bellen, er zal wel iets fout zitten...
Wie zet die keuzedagen klaar dan, want bij mijn man zijn abonnement zijn ze nu al voor de 2de keer dit jaar vergeten de (1ste klas) keuzedagen klaar te zetten en dan sta je op het station om lekker dagje weg te gaan, maar nee hoor, geen keuzedag beschikbaar. leg mij maar eens uit hoe dat zit.
Degenen die dat kunnen uitleggen zijn de medewerk(st)ers van de Klantenservice: 030 751 51 55.

U zou ook even kunnen afwachten tot een moderator op dit forum contact met u opneemt als ze uw bericht ontdekken (het is immers al een afgesloten topic van enkele maanden geleden).
Maar wie weet komt het door uw nieuwe bijdrage toch weer bij hen boven drijven.
Anders even een belletje naar bovenstaand nummer.
Hallo Betuwegirl,

Wat vervelend dat de Keuzedagen van je man niet klaar stonden bij de kaartautomaat. De Keuzedagen horen automatisch klaargezet te worden. Kun je in een privébericht de NAW gegevens en geboortedatum van je man doorgeven en om welke Keuzedagen het gaat? Dan ga ik voor je uitzoeken wat er is gebeurd.

Groet,
Marjan
waar vind ik de nog tegoed keuzedagen

Reageer