Skip to main content

Mijn zoon is net 18 en wil een Dal Voordeel afsluiten en direct ook een eigen OV kaart aanvragen. 
Maar het lukt al dagenlang niet om dat af te sluiten. De webshop geeft steeds een foutmelding. 
Hoe kan hij dit nu het beste aanpakken?

Zijn oude OV kaart is inmiddels al een week verlopen. Reizen is dus opeens flink duurder. :-(

Ik zie wat oude topics dat dit blijkbaar eerder is voorgekomen. 
Maar ik zie zo 1-2-3 niet wat dan toe doen. 

Hoi KMvrtr,

Volgens mij is er momenteel geen algemene storing. Bij welke stap krijg je welke foutmelding?

Wat je sowieso zou kunnen proberen is de site openen in een incognito-venster (voor Chrome en Edge: Ctrl + Shift + N).

Ik krijg de prijzen al niet te zien. 

Als ik dan Dal Voordeel selecteer => Bestel nu dan krijg ik de mededeling dat NS Flex even niet meewerkt. 

Edit: Incognito modus in Chrome en Edge geeft dezelfde foutmeldingen. 

Hmm bijzonder, bij mij lijkt het allemaal wel gewoon te werken.

Je zoon kan ook contact opnemen met de klanteNService. Zij kunnen ook het abonnement voor hem afsluiten.

Hmm bijzonder, bij mij lijkt het allemaal wel gewoon te werken.

Je zoon kan ook contact opnemen met de klanteNService. Zij kunnen ook het abonnement voor hem afsluiten.

Inclusief nieuwe OV kaart? 

Overigens, dit is geen lokaal probleem met de instellingen op mijn laptop.
Krijg deze foutmelding op Chrome, Bing, Edge en Firefox. Ook op andere laptop. En ook op iPad en Android telefoon. 

Staat de oude kaart met zijn gegevens nog steeds in mijnNS van een van de ouders? Dan moet de ouder eerst de kaart en gegevens verwijderen

Lukt dat niet zelf dan via de NS klantenservice via de andere kanalen. Daar kan de zoon ook een nieuw abonnement met kaart aanvragen.

De zoon van 18 jaar mag nog gebruik maken van dd jongerendagkaart. Die is voor jongeren tot met 18 jaar.

Die oude kaart stond op mijn naam. Maar die kaart is dus per 26-7 verlopen.

Daar kan ie dus niks meer mee. 
Het flex abonnement daarop heb ik dan ook inmiddels gestopt. 

De directe link is https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel/opties, misschien dat die wel werkt? Eventueel (rechtsboven bij het poppetje) uitloggen uit Mijn NS.

Die oude kaart stond op mijn naam. Maar die kaart is dus per 26-7 verlopen.

Daar kan ie dus niks meer mee. 
Het flex abonnement daarop heb ik dan ook inmiddels gestopt. 

Ookal heb je het abonnement opgezegd, de gegevens van jouw zoon staan nog wel in jouw NS. Die zul je moeten verwijderen en ook de kaart van jouw zoon uit jouw MijnNS.

De directe link is https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel/opties, misschien dat die wel werkt? Eventueel (rechtsboven bij het poppetje) uitloggen uit Mijn NS.

Die link lijkt te werken. Ik zie in ieder geval nu wel het maandbedrag. 
Alleen kan ie dan niet meer er direct een OV kaart bij aanvragen. 

Ook niet nadat je, na verder gegaan te zijn, inlogt in het MijnNS account? 

Ik kom na inloggen in mijn MijnNS account in het scherm “Controleer je gegevens” en onderaan is dan te kiezen welke OV-chipkaart je wilt gebruiken, de bestaande kaart (waar in mijn geval al Flex Basis op staat) of een nieuwe.

Heeft zoon wel een eigen MijnNS account waarop hij kan inloggen?

Als je zoon 18 is heeft hij inderdaad een eigen Mijn NS account nodig. Bij gegevens kies je dan voor Nieuw bij NS? en gebruikt dan een e-mailadres dat nog niet bij NS bekend is.

Ook niet nadat je, na verder gegaan te zijn, inlogt in het MijnNS account? 

Ik kom na inloggen in mijn MijnNS account in het scherm “Controleer je gegevens” en onderaan is dan te kiezen welke OV-chipkaart je wilt gebruiken, de bestaande kaart (waar in mijn geval al Flex Basis op staat) of een nieuwe.

Heeft zoon wel een eigen MijnNS account waarop hij kan inloggen?

Bedankt! Het is inderdaad inmiddels gelukt. 
Ongeduldige puberzoon. Begon gelijk te sputteren. 🙄😄
Na inloggen kon ie die gewoon aanvragen inderdaad. 👍

Reageer