Wanneer studentenreisproduct stopzetten? | NS Community
beantwoord

Wanneer studentenreisproduct stopzetten?

  • 15 June 2017
  • 6 reacties
  • 13809 Bekeken

Op 23 juni studeer ik af. Kan ik dan de rest van juni nog met mijn studentenreisproduct reizen, of moet ik zorgen dat dit voor 23 juni is stopgezet? Daarnaast dien ik in de maanden juli en augustus ook nog collegegeld te betalen (dat is de regel bij uitschrijving in juni). Geldt mijn studentenreisproduct dan ook nog of niet meer?
icon

Beste antwoord door Slidestops 15 June 2017, 10:30

Bekijk origineel

6 reacties

Wanneer stopzetten?
Zet je studentenreisproduct stop vóór of op de 5e werkdag van de 1e maand waarin je er geen recht meer op hebt. Je mag vanaf de 1e dag van die maand al niet meer met je studentenreisproduct reizen. Zet je te laat stop, dan kost je dat € 97,- per halve maand. De eerste helft van de maand loopt daarbij tot en met de 15e van de maand.

http://www.studentenreisproduct.nl/detail/studentenreisproduct-stopzetten/



Het studentenreisproduct is een onderdeel van je studiefinanciering van DUO. Dit heeft eigenlijk weinig met NS te maken, maar ik wil je gerust de goede kant op sturen. Voor meer vragen kun je wel het best direct met hun contact opnemen.

Overigens op je vraag of je in juli en augustus je product nog kan gebruiken - er is altijd een zomer-stop met de studentenproducten, dus dat gaat niet lukken.
Hi maaikegrd. Welkom op het Serviceforum.

Ik wil je adviseren het advies van Slidestops op te volgen en even contact op te nemen met DUO voor het beste advies. Zet je je Studenten OV namelijk te laat stop dan riskeer je een boete vanuit DUO. Het Studenten Week OV is sowieso niet geldig van 16 juli 2017 tot 16 augustus 2017.
Bedankt voor jullie informatie!
Reputatie 6
Badge
Het beste kan je hem 1 juli direct stopzetten, aangezien je er dan niet meer mee mag reizen.
Badge +3
Je hebt recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de onderwijsinstelling je uitschrijft. Als je in juli en augustus nog collegegeld moet betalen, dan lijkt me dat je die maanden nog ingeschreven staat en dat je je studentenreisproduct per 1 september moet stopzetten. Dat betekent dat je in juli en augustus ook nog met je studentenreisproduct kunt reizen, zij het tussen 16 juli en 16 augustus wel met 40 procent korting.

Vraag dus even bij je onderwijsinstelling na wanneer ze je uitschrijven, dat bepaalt tot wanneer je je studentenreisproduct kunt gebruiken.
Hi maaikegrd Het Studenten Week OV is sowieso niet geldig van 16 juli 2017 tot 16 augustus 2017.
Krijg je dan in deze periode ook géén 40% korting in de daluren?

Reageer