Wat is het juiste tarief | NS Community
beantwoord

Wat is het juiste tarief

  • 6 January 2023
  • 35 reacties
  • 915 Bekeken

Reputatie 1

Klacht Volgens tarievenlijst 2023 van NS staat op pagina 4 dat een Dalvrij abonnement voor 65+ en 1e klas EUR 87,95 kost. Als ik via mijn eigen NS account mijn Flexibele basis tarief wijzigt in Dalvrij voor 65+ op basis van 1e klas komt er een bedrag van EUR 89,95 uit. Een verschil van Eur 2 per maand. Graag dit verschil oplossen.

Via de helpdesk kom ik geen stap verder en weten dit niet op te lossen: te weinig kennis. Gissteren zelfs 2 uur aan de telefoon gezeten zonder rfesultaat

icon

Beste antwoord door Erryt NS 24 January 2023, 18:46

Bekijk origineel

35 reacties

Badge +3

Ik heb nog geen antwoord mogen vernemen en heb een reminder gestuurd. Ik geef zo snel mogelijk een update. Er is niet een specifieke collega van mij die jouw dossier in beheer heeft.

Nee, natuurlijk is die er niet want er zijn al (veel) meer meldingen over. Het lijkt me zaak om (in ieder geval totdat bekend/aangepast is waar het fout gaat/staat) iedereen die verwacht € 87,95 te betalen te compenseren.

Reputatie 1

Vanmiddag bericht ontvangen van NS. Ze zullen de teveel betaalde euro's vergoeden en voortaan het juiste tarief van EUR 87,95 incasseren. Ik bedank Erryt voor zijn bijdrage aan de klacht. Persoonlijk vind ik het klachtenproces niet goed bij de NS. 

Ik heb inmiddels ook een terugkoppeling gehad dat het is opgelost. Alle getroffen reizigers krijgen op de eerstvolgende factuur het te veel betaalde bedrag terug in de vorm van een verrekening. Ook moet het technische gedeelte weer goed werken zodat nieuwe klanten geen last ervaren met dit probleem.

Reputatie 7
Badge +3

Bij bestellen van een nieuw abonnement wordt nu inderdaad het juiste bedrag gegeven. 

 

Badge +3

Amen… 🙏 (Van Dale zegt):

zo zij het; slotwoord van gebeden: ja en amen op iets zeggen er kritiekloos mee instemmen; (België) amen en uit afgelopen, voorbij

Dit viel te verwachten natuurlijk! 🤣

Dat bij de NS (met name het Flex systeem, en dan met name dingetjes tussen vervoerders) het eind soms zoek is… 😴💤

Badge +3

Overigens krijgt men pas een jaar na ingangsdatum Flex met die verhoging te maken, zie https://twitter.com/SchrijverH/status/1689328891909779464?s=20

Beste heer Schrijver,  Het tarief van uw doorlopende abonnement verandert binnenkort. Momenteel betaalt u voor uw abonnement € 73,30 per maand. Voor het komende abonnementsjaar geldt het volgende tarief en betaalwijze: :Dal Vrij Maand Abonnementsprijs: € 87,95 per maand.

Reputatie 7
Badge +3

Zou die dan niet nog Dal Vrij op saldo hebben? Dat kan nog steeds jaarlijks verlengd worden en dan gaat de prijsverhoging in op de oorspronkelijke ingangsdatum.

Badge +3

Zou die dan niet nog Dal Vrij op saldo hebben? Dat kan nog steeds jaarlijks verlengd worden en dan gaat de prijsverhoging in op de oorspronkelijke ingangsdatum.

Vroeg ik me ook al af, maar kon je Dal Vrij op saldo per maand betalen? Bij ik meen @Tochjo of @mrfreeze ook pas de verhoging na een jaar Flex, toch? Dat impliceerde dat NS Flex toch eigenlijk een soort (doorlopend) jaarcontract was… 🤔

Badge +3

Overigens krijgt men pas een jaar na ingangsdatum Flex met die verhoging te maken

Dat klopt niet meer; tariefverhogingen voor NS Flex-abonnementen gaan sinds 1 januari 2022 in per 1 januari, ongeacht op welk moment in het jaar het abonnement is afgesloten. Zie deze adviesaanvraag van NS. Daarvoor was het wel zo dat de verhoging pas na een abonnementsjaar plaatsvond.

Dal Vrij op saldo kon maandelijks betaald worden.

Badge +3

Dat klopt niet meer; tariefverhogingen voor NS Flex-abonnementen gaan sinds 1 januari 2022 in per 1 januari, ongeacht op welk moment in het jaar het abonnement is afgesloten. Zie deze adviesaanvraag van NS.

Dal Vrij op saldo kon maandelijks betaald worden.

Ah, dan heeft die persoon op X/Twitter blijkbaar 1e klas Dal Vrij 65+ op saldo, en gaat binnenkort dus 20% meer betalen (€ 87,95 i.p.v. € 73,30).

Heb al verwezen naar dit topic, het is alsnog € 72,00 minder dan de jongere dalurenreizigers die er inmiddels 160 euro voor betalen.

Over de materieelinzet (solo ICM4 in de spits tussen Rotterdam en Utrecht) hebben we het maar niet… en over de ‘bezetting’ van de 1e klas ook niet.

Reageer