Er is vervangend vervoer, waar je met jouw abonnement gebruik van kunt maken. Heb je een flex weekend abonnement dan kun je deze tijdelijk naar basis zetten.
Als je wilt weten of NS desondanks bereid is om jouw abonnement met 1 weekend te verlengen zul je contact op moeten nemen met NS klantenservice. Dit kan telefonisch, via Twitter, Facebook of chat. Wij kunnen hier bij deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens.
Ik woon zelf in Gouda en het is niet voor het eerst dat Gouda er een weekend uit ligt. Het is hoogst ongebruikelijk dat dit vergoed of gecompenseerd wordt en ik geef u geen enkele kans. Het is nergens voor nodig.
NS voldoet aan hun verplichting, want er is een uitgebreide organisatie opgezet van vervangend vervoer. In het verleden functioneerde dit goed, wat ook wel moet met een dergelijk grote reizigersstroom. Het is de slagader Utrecht, Rotterdam, Den Haag.
U kunt wel degelijk gewoon reizen, alleen moet u een stukje met de bus. Er is geen enkele reden om uw abonnement te vergoeden, dan wel te verlengen. NS zal uw vraag onzin vinden, maar zo zullen ze het niet verwoorden. U kunt zich de postzegel beter besparen, u verliest een half uur gemiddeld.
De werkzaamheden leveren uiteindelijk meestal voordeel op, zeker voor de reizigers van dit toch tamelijk drukke station. NS hoeft echt niet elk ongemak dat door noodzakelijk onderhoud ontstaat te compenseren.