beantwoord

weekend vrij abonnement

  • 6 August 2023
  • 5 reacties
  • 348 Bekeken

Ik wil een weekend vrij abonnement kopen.  Ik wil b.v. op 26 augustus de 1e keer hier gebruik van maken.  Betekend dit dat ik dan op dezelfde dag - dus 26 augustus - dit abonnenent moet bestellen wil ik hier 4 weekenden gebruik van kunnen maken?

icon

Beste antwoord door Momo 6 August 2023, 15:14

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Flex gaat direct in. Als je nog geen OV-chipkaart hebt, dan moet je het abonnement met kaart minstens 1 week van te voren bestellen. Heb je wel een OV-chipkaart maar geen Flex dan kun je deze een dag van te voren bestellen met ingangsdatum 26 augustus. Heb je al flex dan wijzig je op 26 augustus naar weekend vrij.

Badge +3

Als je nog geen NS Flex hebt kan je een ingangsdatum tot 14 dagen in de toekomst kiezen. Op die dag zelf krijg je dan bericht dat het voor je klaar staat om op je ov-chipkaart te zetten.

Heb je nog geen ov-chipkaart (of wil je gratis een nieuwe bij je abonnement) dan is de eerst mogelijke ingangsdatum 7 dagen na bestellen.

Het abonnement loopt minimaal een maand, als je het op 26 augustus laat ingaan en op 26 september wijzigt naar Flex Basis wordt de volgende maand niet in rekening gebracht. Je hebt dus 5 weekenden vrij reizen (alleen met de trein natuurlijk).

*Edit: er valt geen ingangsdatum te kiezen op een kaart die je al hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Als je nog geen NS Flex hebt kan je een ingangsdatum tot 14 dagen in de toekomst kiezen. Op die ingangsdatum zelf krijg je dan bericht dat het voor je klaar staat om op je ov-chipkaart te zetten.

Op een bestaande kaart lukt dat niet meer, kan alleen dezelfde dag ingaan. Daar hadden we het in een ander topic nog over.

Een ingangsdatum tot 14 dagen in de toekomst kan alleen als je ook een nieuwe kaart mee bestelt.

Als je dus op een bestaande kaart Weekend Vrij wilt laten ingaan op 26 augustus zul je het ook echt op 26 augustus moeten bestellen (en diezelfde dag ophalen bij een automaat als je nog geen Flex hebt). 

Badge +3

Oh ja, I stand corrected 😅

Alleen bij een nieuwe kaart dus, en als @HennieLocht daarvoor kiest is de ingangsdatum 7 tot 14 dagen na bestellen.

Wil je Weekend Vrij per 26 augustus (en gratis een nieuwe kaart, altijd handig), dan kan je dat vanaf 12 tot 19 augustus bestellen.

Reputatie 7
Badge +3

En nu in de Weg = weg weken actie kost het Flex Weekend Vrij slechts €17,47 (50% korting) de eerste maand, geldig t/m 20 augustus.  https://wegisweg.ns.nl/details/40

Reageer