beantwoord

Weekend vrij flex

  • 13 February 2022
  • 2 reacties
  • 195 Bekeken

Reputatie 2

Gisteren heb ik mijn NS Flex basis omgezet naar weekend vrij. Ik dacht dat met een maand gewoon 30 dagen bedoelt werd.  Vandaag kreeg ik een factuur 14 euro voor de periode van nu tot 25 februari.

Kan ik dan ook mijn weekendvrij weer omzetten naar flex basis na de 25e?

icon

Beste antwoord door Thom 13 February 2022, 07:09

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

25 februari is gewoon de dag dat Flex voor u de maandelijkse rekening opmaakt. Die datum verandert niet bij een ander abonnement. U betaalt dus nu voor het deel tot 25 februari, grofweg. U moet ook in dit geval Weekendvrij een maand houden. In uw geval tot en met de elfde maart.

Als u na een maand Weekendvrij opzegt, eerder kan normaal dus niet, en weer omzet naar Flex Basis, dan  wordt alles verrekend en dat gaat automatisch. U krijgt dan een deel van de vooruitbetaalde abonnementskosten weer terug. U betaalt wel eerst de prijs van een maand vooruit bij de volgende factuur.

Badge +3

En ter verificatie, je huidige Flex periode loopt van 26 januari t/m 25 februari en dat zijn 31 dagen.

Weekend Vrij kost dan per dag 31,6/31 (ca. 1,02) en de 14 dagen van 12-2 t/m 25-2 leveren een bedrag van 14,27 op.

Per 12-3 kan je weer wisselen (als je dat weekend niet reist), dus in dit geval al na 28 dagen. Je krijgt dan 17,33 terug van de 31,60 die je per 26-2 (vooruit) betaalt.

Reageer