Is het Weekend vrij ook geldig op koningsdag?
Hopelijk gaat het morgen allemaal goed en worden de Keuzedag-reizigers niet geconfronteerd met conducteurs die verkeerde informatie hebben gekregen.
Koningsdag is denk ik meer een dag waarop ouderen de trein bij voorkeur mijden.
Niet alleen ouderen… ik heb altijd al geprobeerd de avond ervoor en de dag zelf proberen te vermijden. Net als carnaval. Wat niet altijd lukte.
5 mei a.s. is ook zo'n dag dat het druk gaat worden. Geen officiële feestdag maar wel weekend. Dus gewoon de weekendregels.
Hopelijk gaat het morgen allemaal goed en worden de Keuzedag-reizigers niet geconfronteerd met conducteurs die verkeerde informatie hebben gekregen.
Koningsdag is denk ik meer een dag waarop ouderen de trein bij voorkeur mijden.
Hopelijk gaat het morgen allemaal goed en worden de Keuzedag-reizigers niet geconfronteerd met conducteurs die verkeerde informatie hebben gekregen.
En dan nog, als reizigers met een Keuzedag hebben ingecheckt en die Keuzedag wordt aangesproken (wat je kan zien in het schermpje) heb je gewoon een geldig vervoerbewijs, welke informatie de HC's ook hebben gekregen.
Die topics was ik alweer helemaal vergeten. Koningsdag is nooit zo goed voor m'n geheugen Dat was echt
gepruts van de bovenste plank
Hopelijk gaat het morgen allemaal goed en worden de Keuzedag-reizigers niet geconfronteerd met conducteurs die verkeerde informatie hebben gekregen.
Even navraag gedaan hierover. Naar het rijdende personeel (lees de conducteurs) wordt gecommuniceerd dat "keuzedagen" NIET geldig zijn.
Precis zoals ook in mijn tekst staat, er lijkt dus een communicatie probleempje intern te zijn.
Maar goed, dat is voor de klantenservice
Jij bazelt.
Als keuzedagabonnementhouder heb ik daar geen info over gehad. Het van horen zeggen telt bij NS niet.
Zie verder
Vergeet niet dan NS er ook goed is om wel eens verkeerde informatie te geven en te hebben staan in de interne systemen. In 2022 werd eerst gemeld dat op Koningsdag geen feestdag-regeling was en dus rekening moest worden gehouden met daluren.
Later werd het nog erger, mocht Samenreiskorting helemaal niet gebruikt worden.
Maar uiteindelijk werd het gecorrigeerd en was Samenreiskorting wel de hele dag geldig.
Nee, maar AH is een heel ander soort onderneming en zeker geen vervoersmaatschappij. Redeneren op basis van een vergelijking is sowieso tricky en niet altijd logisch.
Een supermarkt is meer een eerste levensbehoefte dan een vervoersbedrijf. Als je dus met alle geweld inkomenspolitiek wil gaan bedrijven ligt het meer voor de hand dat bij de supermarkt te doen dan bij een vervoerder.
Jij bazelt.
Natuurlijk......…
Even navraag gedaan hierover. Naar het rijdende personeel (lees de conducteurs) wordt gecommuniceerd dat "keuzedagen" NIET geldig zijn.
Precis zoals ook in mijn tekst staat, er lijkt dus een communicatie probleempje intern te zijn.
Maar goed, dat is voor de klantenservice
Jij bazelt.
Als keuzedagabonnementhouder heb ik daar geen info over gehad. Het van horen zeggen telt bij NS niet.
Zie verder
Nee, maar AH is een heel ander soort onderneming en zeker geen vervoersmaatschappij. Redeneren op basis van een vergelijking is sowieso tricky en niet altijd logisch.
Even navraag gedaan hierover. Naar het rijdende personeel (lees de conducteurs) wordt gecommuniceerd dat "keuzedagen" NIET geldig zijn.
Met een Keuzedag check je in en zie je in het schermpje dat je met een Keuzedag reist of niet. Iemand die ingecheckt heeft zit dus gewoon goed bij controle (mits die natuurlijk in de juiste klasse zit).
Deze discussie geeft mijn inziens wel aan dat het hele tariefsysteem veel te ingewikkeld is geworden. Zelfs regelmatige reizigers zien langzamerhand door de bomen het bos niet meer, laat staan de incidentele reziger.
Het tariefsysteem kent gewoon veel mogelijkheden voor diverse groepen, waardoor het complexer is dan de metro in Parijs, maar wel aan de wensen van mensen aangepast. Bedenk dat het systeem ook bedoeld is om het reizen buiten de spits te stimuleren en de meeste buitenlanden dat verschil niet kennen.
Allerlei tarieven voor allerlei doelgroepen lijkt me sowieso geen goed idee. AH heeft ook niet allerlei prijzen en aanbiedingen voor allerlei doelgroepen.
Het idee dat het reizen buiten de spits zou stimuleren klinkt in theorie leuk maar ik heb het gevoel dat het in de praktijk niet werkt omdat het daarvoor te ingewikkeld is en er te veel obstrakels zijn ingebouwd.
Dat NS ook met de externe communicatie het weer erg moeilijk heeft blijkt uit onderstaande mailing die door NS is verzonden. Inderdaad dus een marketing blunder ten top. Koningsdag wordt gewoon specifiek genoemd.
Hoe krijgen ze het weer voor elkaar ...
Even navraag gedaan hierover. Naar het rijdende personeel (lees de conducteurs) wordt gecommuniceerd dat "keuzedagen" NIET geldig zijn.
Precis zoals ook in mijn tekst staat, er lijkt dus een communicatie probleempje intern te zijn.
Maar goed, dat is voor de klantenservice
NS en informatie over feestdagen was altijd al een ramp en zal vrees ik ook altijd een ramp blijven.
Deze discussie geeft mijn inziens wel aan dat het hele tariefsysteem veel te ingewikkeld is geworden. Zelfs regelmatige reizigers zien langzamerhand door de bomen het bos niet meer, laat staan de incidentele reziger.
Het probleem lijkt me te zijn ontstaan door de bijdrage met onjuiste informatie van
Het tariefsysteem kent gewoon veel mogelijkheden voor diverse groepen, waardoor het complexer is dan de metro in Parijs, maar wel aan de wensen van mensen aangepast. Bedenk dat het systeem ook bedoeld is om het reizen buiten de spits te stimuleren en de meeste buitenlanden dat verschil niet kennen. Deze twee factoren maken dat het inderdaad ingewikkelder is, maar wel voor veel, vaak gunstige, mogelijkheden zorgt.
Maar inderdaad ook voor misverstanden of gebrek aan kennis. Ik mag met de combinatie interrail en keuzedag zonder inchecken het land in en moet op het eerste overstapstation mijn keuzedag geld maken. In de ICE is die niet bij alle conducteurs bekend. Het is dan inderdaad complex.
Dat NS ook met de externe communicatie het weer erg moeilijk heeft blijkt uit onderstaande mailing die door NS is verzonden. Inderdaad dus een marketing blunder ten top. Koningsdag wordt gewoon specifiek genoemd.
Even navraag gedaan hierover. Naar het rijdende personeel (lees de conducteurs) wordt gecommuniceerd dat "keuzedagen" NIET geldig zijn.
Precis zoals ook in mijn tekst staat, er lijkt dus een communicatie probleempje intern te zijn.
Maar goed, dat is voor de klantenservice
't Staat wel gewoon duidelijk op de site:
Dan zou het wel erg vreemd zijn als de Keuzedag niet geldig is als de feestdag in het weekend valt
Edit; mrfreeze heeft het antwoord.
Deze discussie geeft mijn inziens wel aan dat het hele tariefsysteem veel te ingewikkeld is geworden. Zelfs regelmatige reizigers zien langzamerhand door de bomen het bos niet meer, laat staan de incidentele reziger.
Dan alleen nog de Keuzedag?
Keuzedag is gewoon geldig, dat is altijd zo geweest. Het is een zaterdag en feestdag dus de hele dag geldig.
Dan alleen nog de Keuzedag?
Mijn interne informatie vertelt:
Welke producten zijn niet geldig op Koningsdag?
Deze tickets zijn niet aan te schaffen met datum 27 april 2024.
NS PrijsTijd Deal
Groepsticket
Fietskaart Dal
Jongeren Dagkaart Dal
Uitjes via Spoordeelwinkel en Discover Holland
Dag Dal Vrij, Dag Weekend Vrij, Dag OV Weekend Vrij en Dag OV Daluren
Meereiskaart Daluren
Reizen met NS-abonnementen en Samenreiskorting
Op Koningsdag zijn abonnementen van NS wel geldig, ook is Samenreiskorting mogelijk, maar niet meer via de NS-Kaartautomaat.
Weekend Vrij is bijvoorbeeld wél geldig.
Het is alleen anders voor het Studentenreisproduct:
Studentenreisproduct geldigheid
Weekabonnement: Met 40% korting van 04.00 uur in de nacht van 26 op 27 april tot 04.00 uur in de nacht van 28 op 29 april.
Weekendabonnement: Vrij reizen vanaf 26 aptil 12.00 uur tot 04.00 uur in de nacht van 28 op 29 april.
Natuurlijk gaan ze dat niet doen. Ze controleren volgens de regels van NS, niet de zelfbedachte regels van Re.tep.
Ik heb dit onderwerp al gemeld bij de moderatie.
Misschien zit de vork anders in de steel dan jullie denken.....…
De moderatie zal wel met een reactie komen....…
En nu maar hopen dat de conducteurs niet gaan controleren volgens deze regels...…
Natuurlijk gaan ze dat niet doen. Ze controleren volgens de regels van NS.
Ik heb geen problemen met leden die een “ander geluid” laten horen. Maar wel met het verspreiden van feitelijke onjuistheden. Het zou Re.tep sieren als hij toegeeft in dit geval gewoon fout te zitten. Misschien dat een moderator zijn bericht kan aanpassen of verwijderen. Het levert zoals eerder gezegd alleen maar verwarring op.
Het is nu toch wel bekend dat voor dit soort gedrag te.tep weer lid is geworden van de community. Was bij zijn vorige lidmaatschappen ook het geval.
En nu maar hopen dat de conducteurs niet gaan controleren volgens deze regels...…
Dan krijgt de klantenservice het nog druk.....
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.