beantwoord

Weekend vrij ook geldig op koningsdag?



Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Badge +3

 En op feestdagen zijn Keuzedagen ook de hele dag geldig.

Wat ik schrijf klopt gewoon, zie bijvoorbeeld bij de keuzedagen de voorwaarden:

-Heb je een abonnement met Keuzedagen en valt de feestdag op een doordeweekse dag? Dan zijn jouw Keuzedagen op deze dagen de gehele dag geldig-

Koningsdag is een zaterdag, dus NIET geldig

Dat is nieuw voor mij dat keuzedagen niet meer op zaterdag de hele dag geldig zijn. Graag link naar die nieuwe voorwaarden, want die heb ik niet van NS gekregen.

Reputatie 7
Badge +1

Reizen met een Studentenkaart op Koningsdag 2024

Weekabonnement: 40% korting van 04.00 ’s nachts tot 04.00 uur in de nacht van 27 op 28 april 
Weekendabonnement: Vrij reizen vanaf 12.00 uur op 26 april tot 04.00 uur in de nacht van 27 op 28 april

Overigens is het met Student Weekend Vrij ook op 28 april vrij reizen. En niet alleen op 27 april.

Dus met weekend vrij is het vrij reizen van vrijdag 26 april 12:00 tot 4:00 in de nacht van 28 op 29 april.

Gewoon zoals elk ander regulier weekend dus.

 En op feestdagen zijn Keuzedagen ook de hele dag geldig.

Wat ik schrijf klopt gewoon, zie bijvoorbeeld bij de keuzedagen de voorwaarden:

-Heb je een abonnement met Keuzedagen en valt de feestdag op een doordeweekse dag? Dan zijn jouw Keuzedagen op deze dagen de gehele dag geldig-

Koningsdag is een zaterdag, dus NIET geldig

Wat je schrijft is een gekopieerde passage over de geldigheid van keuzedagen tijdens de spitsuren.

Lees even het hele verhaal:

https://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-reizen-met-voordeel/wat-zijn-de-feestdagen.html

 

Reputatie 7
Badge +3

Koningsdag is een zaterdag, dus NIET geldig

Dat iets geldig is op een doordeweekse dag, betekent niet automatisch dat het in het weekend niet geldig is.
Het staat op deze manier in de voorwaarden, omdat als een feestdag doordeweeks is, er dus geen spitsuren gelden.

Je bericht roept alleen maar verwarring op.

Reputatie 4

 En op feestdagen zijn Keuzedagen ook de hele dag geldig.

Wat ik schrijf klopt gewoon, zie bijvoorbeeld bij de keuzedagen de voorwaarden:

-Heb je een abonnement met Keuzedagen en valt de feestdag op een doordeweekse dag? Dan zijn jouw Keuzedagen op deze dagen de gehele dag geldig-

Koningsdag is een zaterdag, dus NIET geldig

Reputatie 7
Badge +4

Update voor Koningsdag 2024

 

Met welke reisproducten mag er NIET gereisd worden op Koningsdag 27 april 2024? 


Vroegboek Dal, NS Voordeel, Groepsticket, Fietskaart Dal, Combi-uitjes via Spoordeelwinkel, Combi-uitjes via 
Discover Holland, Jongeren Dagkaart Dal. (De verkoop jongerenkaart in de app is uitgeschakeld)


Met welke Abonnement reisproducten mag er NIET gereisd worden op 27 april 2024? 
Dag Dal Vrij, Weekend Vrij, Dag Weekend Vrij, Dag OV Weekend Vrij, Dag OV Daluren, Keuzedag (uitgezonderd 
Keuzedag 60+ op CT), Meereiskaart Daluren.


Reizen met een Studentenkaart op Koningsdag 2024
Weekabonnement: 40% korting van 04.00 ’s nachts tot 04.00 uur in de nacht van 27 op 28 april 
Weekendabonnement: Vrij reizen vanaf 12.00 uur op 26 april tot 04.00 uur in de nacht van 27 op 28 april

 

@Re.tep :Hoe komt u hierbij? Het is niet juist.. Het mag wel. Het lijkt me dat u het woordje ‘niet’ ten onrechte heeft gebruikt.

Het klopt echt niet.

Badge +3

Met welke Abonnement reisproducten mag er NIET gereisd worden op 27 april 2024? 

Dag Dal Vrij, Weekend Vrij, Dag Weekend Vrij, Dag OV Weekend Vrij, Dag OV Daluren, Keuzedag (uitgezonderd Keuzedag 60+ op CT), Meereiskaart Daluren.

Misschien begrijp ik niet goed wat “Abonnement reisproducten” zijn, maar Koningsdag is een feestdag en op feestdagen geeft het abonnement Weekend Vrij recht op vrij reizen. En op feestdagen zijn Keuzedagen ook de hele dag geldig.

Reputatie 4

Update voor Koningsdag 2024

 

Met welke reisproducten mag er NIET gereisd worden op Koningsdag 27 april 2024? 


Vroegboek Dal, NS Voordeel, Groepsticket, Fietskaart Dal, Combi-uitjes via Spoordeelwinkel, Combi-uitjes via 
Discover Holland, Jongeren Dagkaart Dal. (De verkoop jongerenkaart in de app is uitgeschakeld)


Met welke Abonnement reisproducten mag er NIET gereisd worden op 27 april 2024? 
Dag Dal Vrij, Weekend Vrij, Dag Weekend Vrij, Dag OV Weekend Vrij, Dag OV Daluren, Keuzedag (uitgezonderd 
Keuzedag 60+ op CT), Meereiskaart Daluren.


Reizen met een Studentenkaart op Koningsdag 2024
Weekabonnement: 40% korting van 04.00 ’s nachts tot 04.00 uur in de nacht van 27 op 28 april 
Weekendabonnement: Vrij reizen vanaf 12.00 uur op 26 april tot 04.00 uur in de nacht van 27 op 28 april

Reputatie 4

Is het Weekend vrij ook geldig op koningsdag?

ja 

Reageer