beantwoord

weekend vrij -> wat zijn de buskosten

  • 3 September 2022
  • 4 reacties
  • 859 Bekeken

Ik heb op dit moment een studenten weekend ov. Maar moet voor de komende maanden elke donderdag treinen en bussen waarbij de totale kosten 20 euro worden per reis. Circa 80 euro per maand. 
 

daarom dacht ik eraan om mijn student weekend ov om te zetten naar weekov, samen met een Weekend Vrij abonnement. Nu is mijn vraag 

betaal ik volle kosten voor de trein met weekend vrij? 
zo ja, dan moet ik proberen te onthouden om in het weekend dan de bus te nemen met studenten ov ipv de weekend vrij abo pas. 

icon

Beste antwoord door JurgenH 3 September 2022, 01:06

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Met een weekendvrij abonnement (NS Flex) betaal je de volle kosten voor de bus. NS-abonnementen zijn in tegenstelling tot het studentenreisproduct enkel geldig in de trein. Met dit abonnement kun je dus alleen vrij reizen met de trein (op zaterdag, zondag en feestdagen).

Met het studenten OV krijg je in het weekend wel korting in de bus (34%). Zie ook: Geldigheid Studentenreisproduct

 

Let er wel op dat een studenten OV en een NS Flex abonnement niet samengaan op één OV-chipkaart. 

Reputatie 7
Badge +3

Let op! SRP en flex kunnen niet op dezelfde kaart.

Reputatie 7
Badge +3

Dat had xjy.z zelf ook al door. En was er door JurgenH ook al voor gewaarschuwd.

Reputatie 7
Badge +3

Dat had xjy.z zelf ook al door. En was er door JurgenH ook al voor gewaarschuwd.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

(Ik had er over heen gelezen)

Reageer