weergave abonnement in account | NS Community
beantwoord

weergave abonnement in account

  • 9 August 2022
  • 6 reacties
  • 325 Bekeken

Vorige week heb ik een NS Flex weekend voordeel abonnement afgesloten. Wanneer in mijn NS kijk zie ik staan: reizen op saldo (zie screenshot hieronder). Waarom zie ik mijn Flex abonnement niet staan? Ik reis niet met saldo en hoef dus ook geen € 20 op mijn OV-chipkaart te hebben staan (dit stond vermeld in de brief waarbij ik mijn OV chipkaart ontving). Graag zou ik ook willen weten of ik de kaart nu wel of niet moet activeren. Wanneer ik wil kijken of mijn bankrekeningnummer bij mijn gegevens staat, zie ik niks. Hoe kan de NS dan maandelijks via automatisch incasseren? Moet er wel bij zeggen dat het abonnement morgen ingaat. Worden de gegevens dan automatisch in mijn account aangepast? Veel vragen, maar ik reis weinig met de trein. Bedankt voor jullie antwoorden alvast! ☺

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 9 August 2022, 12:20

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Hallootje,

Zo te lezen heb je het abonnement op een nieuwe OV-chipkaart besteld? In dat geval hoef je het niet meer te activeren. In Mijn NS is het abonnement pas vanaf de ingangsdatum zichtbaar.

Tot de ingangsdatum reis je nog op saldo. Dat is in dit geval dus maar een dag. Maar vandaar dat dit nu nog in Mijn NS staat. Dat ook in de begeleidende brief staat dat je saldo moet hebben is vreemd. Ben wel benieuwd naar de precieze tekst en context van die mededeling.

Hoi Mrfreeze, oké duidelijk. Ja het is abonnement op een nieuwe (en ook mijn eerste) OV-chipkaart. Ik moet dus gewoon morgen nog even afwachten. In de brief stond dat er géén saldo op de kaart hoeft te komen, vandaar mijn verwarring. Als het goed is, kan ik zaterdag gewoon in- en uitchecken en krijg ik maandelijks een factuur.

Reputatie 7
Badge +3

In de brief stond dat er géén saldo op de kaart hoeft te komen, vandaar mijn verwarring.

Sorry, dan had ik je zin verkeerd begrepen.

 

Als het goed is, kan ik zaterdag gewoon in- en uitchecken en krijg ik maandelijks een factuur.

Klopt helemaal 🙂

Badge +3

Als je Flex abonnement morgen ingaat krijg je vannacht een e-mail dat je het moet activeren bij een kaartautomaat of servicepunt (supermarkt e.d.)

Tot die tijd reis je op saldo, zelfs al staat er in Mijn NS dat je Flex hebt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Als je Flex abonnement morgen ingaat krijg je vannacht een e-mail dat je het moet activeren bij een kaartautomaat of servicepunt (supermarkt e.d.)

 

 

Toch niet als je het abonnement op een nieuwe kaart hebt besteld?

Badge +3

Toch niet als je het abonnement op een nieuwe kaart hebt besteld?

Oh, in dat geval niet uiteraard. Ik dacht dat het om een bestaande kaart ging omdat hij in Mijn NS stond, maar inderdaad kan je daar tot de ingangsdatum van Flex mee reizen op saldo.

Reageer