Wijzigen naar Basis werkt niet | NS Community
beantwoord

Wijzigen naar Basis werkt niet

  • 25 January 2022
  • 5 reacties
  • 156 Bekeken

Vorige maand (of zelfs daarvoor) heb ik mijn Dal voordeel abonnement omgezet in een flex basis abonnenement.

Tot ik vandaag weer een mail kreeg dat mijn factuur klaar staat! Er was dus absoluut niets gewijzigd waardoor de NS weer een maand in rekening brengt!

Ik zou verwachten als ik mijn abonnement omzet dat dit ook gewoon gebeurd en dat ik dan niet blijf betalen.

icon

Beste antwoord door Robert B 25 January 2022, 18:44

Bekijk origineel

5 reacties

Ook bij flex-basis krijg je een factuur. Zelfs als je helemaal niet reist stuurt de NS je een mail dat er een factuur van 0 euro klaar staat.

Maar ook met Flex-basis kan je gewoon met te treinreizen en worden je reizen achteraf (vol tarief) in rekening gebracht. Het is dus vooral zaak om de factuur zelf even te bekijken in Mijn-NS (niet in de app beschikbaar!) om te zien of en zoja wat er er in rekening gebracht is.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je flex dal voordeel of dal voordeel op saldo omgezet naar flex basis?

Wanneer je een saldo abonnement hebt omgezet naar Flex, dan moet je binnen een maand bij een automaat het saldo abonnement van jouw kaart halen, anders loopt deze door.

Neem telefonisch via Twitter Facebook of chat contact op met de klantenservice. Zij kunnen met jou meekijken.

Reputatie 7
Badge +1

Nog maar weer eens: begin gewoon eens met gewoon te kijken wat er nou geregistreerd staat in mijnNS-niet op je fone met die app=daar niet, maar via de site. Ga pas bellen als dan blijkt dat er wat raars aan de hand is. En zoals MoDe terecht opmerkt; had je hiervoor doorlopend DalVoordeel, dan had je dus beter moeten lezen en daaruit opmaken dat je toch nog een keer langsheen die automaat zou hebben moeten gaan.

Reputatie 7
Badge +3

En bij Flex Basis reis je ook op rekening in bus, tram of metro wat dan op de maandelijkse factuur staat. Check eerst eens even bij je facturen in je MijnNS account welk bedrag er precies gefactuurd is en de specificatie ervan. Zoals gezegd ontvang je ook als je Flex Basis hebt en niet gereisd heb iedere maand een factuur, maar dan van €0,00.

In je MijnNS account kun je bij de kaartinfo zien welk Flex abonnement je hebt, dit staat ook op de factuur. Daarnaast moet je bij het wijzigen van Flex Dal Voordeel naar Flex Basis daar een bevestigingsmail hebben ontvangen. 

Badge +3

Heb je flex dal voordeel of dal voordeel op saldo omgezet naar flex basis?

Wanneer je een saldo abonnement hebt omgezet naar Flex, dan moet je binnen een maand bij een automaat het saldo abonnement van jouw kaart halen, anders loopt deze door.

Als je maandelijks een factuur krijgt heb je Flex, dus dat is niet aan de orde tenzij de factuur 60 euro bedroeg.

Ben je vergeten Flex (Basis) op te halen bij een automaat na een overstap vanaf Dal Voordeel op saldo, dan zal de factuur € 0,00 zijn.

Reageer